300 ناشر در نمایشگاه کتاب زنجان 38 هزار عنوان کتاب را عرضه می‌کنند
دوشنبه 01 شهريور 1395

300 ناشر در نمایشگاه کتاب زنجان 38 هزار عنوان کتاب را عرضه می‌کنند

سیصد و پنجمین نمایشگاه کتاب استانی و هشتمین نمایشگاه استان زنجان از تاریخ 2 تا 8 شهریور ماه در محل مصلی نمازجمعۀ این شهر برگزار می‌شود.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، این نمایشگاه با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه 300 ناشر از سراسر کشور 38 هزار عنوان کتاب را در 195 غرفه در معرض دید علاقه‌مندان به کتاب قرار می‌دهند. پنج ناشر از استان زنجان به‌صورت مستقیم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. مبلغ 350 میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط بانک شهر مستقر در نمایشگاه در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌گردد.

برای حمایت از ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، بخش فروش متمرکز با عنوان کتاب‌هایی از 40 ناشر در نمایشگاه فعال خواهد بود.

در بخش جنبی نمایشگاه، برنامه‌هایی ازقبیل روز فرهنگی شهرستان‌های استان، جشن امضاء کتاب با حضور اسداله امرایی، چیستا یثربی، اندیشه فولادوند، محمدحسینی ومحمدعلی جعفریه، برگزاری کارگاه کاریکاتور با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، بزرگداشت شاعر معاصرحسین منزوی، کارگاه شعر و طنز، تقدیر از مؤلفین استان درسال‌های 94 و 95، نشست اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، کارگاه آموزشی قصه و داستان، شب شعر، بررسی وضعیت ترجمه، ایستگاه نقاشی و سرگرمی کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقۀ بهترین داستان کوتاه، نمایش کتاب‌های برگزیدۀ سال جمهوری اسلامی ایران، جایزۀ پروین و جلال برگزار می‌شود.

نمایشگاه‌های کتاب استانی با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به‌همت مؤسسۀ نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار می‌شود.

نظر بدهید