کتابی که مطالعۀ آن قدرت روحی انسان را تقویت می‌کند
سه شنبه 02 شهريور 1395

قدرت از نگاه قرآن عترت

کتابی که مطالعۀ آن قدرت روحی انسان را تقویت می‌کند

کتاب «قدرت از نگاه قرآن و عترت؛ بررسی قدرت‌های معنوی انسان» تازه‌ترین اثر آیت‌الله ضیاءآبادی حاوی نکاتی است که توجه و عمل به مضمون و محتوای آن «افزایندۀ قدرت روحی انسان» است و فرد را از ضعف و ذلت در زندگی در امان نگه می‌دارد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، تردیدی نیست که مهم‌ترین امتیاز انسان که در دو عالمِ دنیا و آخرت جلوه‌ تابنده‌ای دارد «قدرت‌های معنوی انسان» است که باید همواره عنایت خاصی به آن مبذول داشت و از اهمیت آن لحظه‌ای غافل نشد چرا که لازمۀ زندگی است.

کتاب «قدرت از نگاه قرآن و اهل بیت؛ بررسی قدرت‌های معنوی انسان» تازه‌ترین اثر آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی از اساتید اخلاق است.

این کتاب حاوی نکاتی است که توجه و عمل به مضمون و محتوای آن، افزایندۀ «قدرت روحی انسان» است و او را در صحنه‌های گوناگون زندگی از ضعف و زبونی و ذلت در امان نگه می‌دارد.

آیت‌الله ضیاءآبادی نویسندۀ متورع، متخلق و انسان‌پرور کتاب «قدرت از نگاه قرآن و عترت؛ بررسی قدرت‌های معنوی انسان» در مناسبت‌های مختلف، این عوامل معنویِ قدرت‌آفرین را با لسانی شیوا و امین و بَنانی استوار و متین با استناد به آیات قرآن مبین و کلام هدایتگر معصومین(ع) به نحوی شیرین و دلنشین، تبیین نموده است که اگر خواننده‌ با خاطری آرام و محفوظ از دغدغۀ ایام، بخشی از اوقات خود را به مطالعۀ این کلمات اختصاص دهد،‌ یقیناً با حقایقی آشنا می‌شود که برای تقویت و تحکیم حیات معنوی و قوای روحی او نقش به‌سزایی خواهد داشت.

مطالب کتاب حاضر به‌همت دفتر امور فرهنگی بنیاد خیریه‌ الزهرا(س) در هشت بخش تدوین یافته است که هفت بخش آن به عامل‌های تقویت‌کننده‌ باطن انسان اختصاص پیدا کرده و در بخش هشتم، نمونه‌هایی از قدرت شگرف روحی انبیا و اولیای الهی بیان شده است.

بخش‌های کتاب «قدرت از نگاه قرآن و عترت؛ بررسی قدرت‌های معنوی انسان» به شرح ذیل است:

- بخش اول؛ خلوص نیت

هر انسانی اگر از نیت خالصی برخوردار باشد، خداوند به او قدرتی را عطا می‌کند که فوق قدرت‌ها است یعنی انسان‌ها به واسطه نیت خالص خویش می‌توانند گام‌های بزرگ و بلندی را بردارند. آیت‌الله ضیاءآبادی مطالب جالب و جامعی در این خصوص ذکر کرده‌ است.

- بخش دوم؛ قدرت توحید

افرادی که موحد هستند و توحید به جانشان راه پیدا کرده آن‌ها هم از قدرت ویژه‌ای برخوردارند. آیت‌الله ضیاءآبادی در این کتاب به بیان نکاتی دربارۀ شرک و آفات آن پرداخته است و مخاطبان گرامی با خواندن این بخش درمی‌یابند که متأسفانه زندگی کنونی ما تا چه اندازه با شرک آمیخته است.

- بخش سوم؛ توکل

توکل به خداوند است که تولید قدرت می‌کند و افرادی که واقعاً متوکل بر خداوند هستند، قدرت ویژه‌ای دارند و جناب استاد دربارۀ حقیقت توکل و در عین حال، دربارۀ توسل همچنین برای تحقق توکل نیز که به چه شروطی نیاز دارد، اشاره‌ای دارد.

- بخش چهارم؛ قدرت عقل و ایمان

افرادی که خردمند هستند و از نیروی عقل برخوردارند، علاوه بر زندگی مادی، در زندگی معنوی نیز از امکانات مخصوصی بهره‌مند می‌شوند، چراکه عقل به‌مثابه یک چراغ است. اگر این چراغ در باطن انسان روشن شد، انسان، کمتر دچار خطا و اشتباه و انحراف می‌شود و همین‌طور چراغ ایمان، هرچه ایمان در وجود انسان، تابنده‌تر شود، نیروی مضاعفی در مواجهه با انحراف و خطا دارد.

- بخش پنجم؛ قدرت تقوا و عمل صالح

خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «واتقوالله و یعلمکم الله» اگر تقوا پیشه کردید، خداوند، مستقیماً معلم شما خواهد بود.

- بخش ششم؛ قدرت تعلیم و تربیت

بعضاً مشاهده می‌شود که برخی از حیوانات برخلاف میل غریزیشان تربیت شده‌اند.

- بخش هفتم؛ قدرت نماز و ذکر

این بخش اشاره‌ای به نامۀ 27 امام علی(ع) به محمد ابی‌بکر اشاره دارد که حضرت می‌فرماید: ای محمد تمام کارهای تو به نمازت بستگی دارد؛ اگر نماز تو خوب اعاده شد، در همۀ امور، موفق خواهی بود.

- بخش هشتم؛ بیان نمونه‌های عملی

بخش پایانی کتاب «قدرت از نگاه قرآن و عترت؛ بررسی قدرت‌های معنوی انسان» آیت‌الله ضیاءآبادی به بیان مصادیق بارز و عملی قدرت‌های معنوی از انبیا و اولیا و بزرگان از جمله حضرت یوسف(ع) و حضرت یعقوب(ع) و حضرت زینب(س)که در روز عاشورا دارای قدرت روحی بالایی بود، می‌پردازد.

کتاب «قدرت از نگاه قرآن و عترت؛ بررسی قدرت‌های معنوی انسان» در 420 صفحه و قیمت آن با مساعدت‌هایی به مبلغ 6 هزار تومان از سوی دفتر انتشارات بنیاد خیریۀ الزهرا(س) ارائه می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی: تهران خیابان کارگر جنوبی، چهارراه لشکر، خیابان شهید معیری، کوچه ارجمند، پلاک 4 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 55380534 تماس بگیرند.

نظر بدهید