مجموعه کتاب‌های «حماسۀ 27 » به جلد چهارم رسید
سه شنبه 02 شهريور 1395

گلعلی بابایی:

مجموعه کتاب‌های «حماسۀ 27 » به جلد چهارم رسید

گلعلی بابایی گفت: همراه با حسین بهزاد در حال نوشتن جلد چهارم از مجموعه کتاب «حماسۀ 27 » با عنوان «آبی خاکی‌ها» دربارۀ عملیات خیبر و بدر هستم.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس دربارۀ فعالیت‌های اخیرش گفت: با حسین بهزاد در حال نوشتن ادامۀ مجموعه کتاب حماسۀ 27 هستیم.

وی افزود: این کتاب، جلد چهارم از مجموعه کتاب حماسۀ 27 است که با عنوان «آبی خاکی‌ها» منتشر می‌شود و دربارۀ عملیات خیبر و بدر است.

به گفتۀ بابایی تا کنون تقریباً نیمی از تدوین این کتاب انجام شده است و تدوین  این مجموعه تا 8 جلدی شدن ادامه خواهد داشت.

این نویسنده همچنین دربارۀ کتاب‌های جدیدش اظهار داشت: امروز از دو کتاب جدید من و حسین بهزاد با نام‌های «به روایت همت» و «سالار تیپ عمار» در مرکز تبادل کتاب رونمایی می‌شود.

وی افزود: «سالار تیپ عمار» سرگذشت‌نامۀ فرماندۀ تیپ یکم عمار لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص)، سردار شهید مهدی خندان است و «به روایت همت» هم به درس‌گفتارهای شهید «محمّد ابراهیم همّت» فرماندۀ لشکر 27محمد رسول الله(ص) می‌پردازد.

بابایی دربارۀ آخرین کتابی که خوانده و به مخاطبان توصیه می‌کند آن را بخوانند هم گفت: هر کتابی به سهم خودش خوب است و نمی‌توان بین کتاب‌ها تفاوت قائل شد، چون ذائقۀ مخاطبان فرق می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا جز کتاب‌های دفاع مقدس وقت خواندن کتاب‌های دیگری را هم دارد، اظهار داشت: واقعیتش این است که نوشتن کتاب‌ها بسیار  زمان بر است. مثلاً همین کتاب پژوهشی که در دست داریم با عنوان حماسۀ 27، برای نوشتن هر قسمتش حداقل باید 400-500 ساعت مصاحبه‌ها را بخوانیم. سراغ مقدار زیادی از مطالب آرشیوی، صوت جلسات و منابع دیگر دربارۀ دو عملیات خیبر و بدر برویم و آن قدر حجم مطالب زیاد است که واقعاً فرصتی برای خواندن کتاب‌های دیگر نمی‌ماند.

بابایی افزود: داوری جشنواره‌های مختلف هم مزید بر علت شده تا نتوانم خارج از این حوزه مطالعه داشته باشم.

نظر بدهید