گردهمایی بانوان شاعر در دورۀ آموزشی «آفتاب‌گردان‌ها»
سه شنبه 02 شهريور 1395

گردهمایی بانوان شاعر در دورۀ آموزشی «آفتاب‌گردان‌ها»

دومین اردوی بانوان دورۀ پنجم آفتاب‌گردان‌ها، اول تا پنجم شهریورماه، در شهر زنجان برگزار خواهد شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، دومین اردوی بانوان دورۀ پنجم آفتاب‌گردان‌ها کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلفی با حضور شاعران سرشناس برای اعضا ارائه خواهد شد، در کنار آن، بانوان شرکت‌کننده می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی و تفریحی این اردو نیز استفاده کنند.

از جمله استادان این اردو می‌توان به مرتضی امیری اسفندقه، ولی‌الله کلامی، ناصر فیض، قربان ولیئی، سعید بیابانکی، مصطفی محدثی خراسانی، سعید حدادیان، علی‌محمد مؤدب، زهیر توکلی و مهدی کمالی اشاره کرد.

علاوه بر کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های نقد و بررسی شعر، برگزاری شب شعر استانی و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی، از دیگر برنامه‌های این اردو خواهد بود. دورۀ اول این اردو در شهر تهران برگزار شد و و اردوی سوم در اواخر امسال ایستگاه پایانی برای اعضای آفتاب‌گردان‌ها خواهد بود.

دفتر شعر مؤسسۀ شهرستان ادب، هر ساله، اردوی شعر جوان انقلاب اسلامی (آفتاب‌گردان‌ها) را با هدف تربیت و کشف و شناسایی شاعران جوان برگزار می‌کند. شاعرانی که به عضویت هر دوره در می‌آیند، در کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف آموزشی با حضور شاعران برجسته کشور شرکت می‌کنند.

تاکنون چهار دوره آفتابگردان‌ها برگزار شده است و بیش از 400 شاعر جوان در قالب این اردوها شناسایی و تربیت شده‌اند.

 
نظر بدهید