کتاب پرفروش «برای مدیران» انتشارات سروش معرفی شد
چهارشنبه 03 شهريور 1395

برای مدیران

کتاب پرفروش «برای مدیران» انتشارات سروش معرفی شد

انتشارات سروش همزمان با هفتۀ دولت کتاب ارزشمند و پرفروش «برای مدیران (مجموعه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مدیران)» را که با استقبال کم‌نظیر مخاطبان مواجه شده است، معرفی کرد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ این اثر ارزشمند برگرفته از گفتارها و گزیده‌های کلام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در مقوله‌های مختلف مدیریت است و عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال سروش را در سال گذشته و امسال به خود اختصاص داده است.

در این اثر، ویژگی‌های مدیران و آنچه آن‌ها برای ادای درست تکالیف مدیریتی خود در تحقق دولت اسلامی باید بدانند، با استخراج از کلام شیوای رهبری و مواضع روشن ایشان در این زمینه، آمده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از بدو رهبری تاکنون نصایح، توصیه‌ها و بعضاً تعریف‌ها و یا هشدارهایی نسبت به مدیران مختلف کشور داشته‌اند که در شرایط زمانی مختلف منجر به اصلاح رفتار مدیران شده است.

این اثر گران‌قدر در 9 فصل به نگارش در آمده است. فصل اول با عنوان مدیران؛ اهمیت و جایگاه در نظام اسلامی، تأثیر مدیران در سرنوشت جامعه و اهمیت آن را در نظام اسلامی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

فصل دوم با نام مدیران؛ معنویت، هشدارهایی را برای این نهاد اجتماعی بازگو می‌کند تا به‌واسطۀ آن بتواند در مسیر درست و اسلامی قدم بردارد و فصل سوم اخلاقیات یک مدیر موفق و مورد تأیید اسلام را معرفی می‌کند.

در فصل چهارم با عنوان گزینش همکاران، مقام معظم رهبری شیوه‌های انتخاب همکاران کارشناس و خصوصیت‌هایی که باید همکاران یک ارگان داشته باشند را برمی‌شمارند و در این بین بر عنصر تقوا و تعهد و اخلاص تأکید ویژه‌ای دارند.

 نظارت بر زیر مجموعه، عنوان فصل پنجم این کتاب است که در آن به مدیران هر سازمان تأکید می‌شود که سلسله مراتب خود را به‌دقت زیر نظر داشته باشند و عملکرد و رفتار آنان را زیر ذربین قرار دهند تا شاهد پیشرفت‌های بیشتر آن سازمان باشیم.

فصل ششم با عنوان مدیران انقلابی، بازگوکنندۀ مدیرانی است که باید به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و اصول قانون اساسی اعتقاد داشته و آن را سرلوحۀ کار خود قرار دهند و فصل هفتم وظایف و ویژگی‌های یک مدیر موفق را نشان می‌دهد.

فصل هشتم به آسیب‌شناسی موانع موجود بر سر راه مدیران هر کشور می‌پردازد و در فصل آخر نامۀ امام علی (ع) به مالک اشتر به‌عنوان یک الگوی برجسته برای مدیران تدوین شده تا با استناد به آن بتوانند بهترین مسیر را برای کامیابی بیشتر انتخاب کنند.

چاپ چهاردهم کتاب «برای مدیران»  در 166 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه با قیمت 10000 تومان از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

مشتاقان برای تهیۀ کتاب به‌صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66493620-۰۲۱ مراجعه کنند.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir امکان پذیر است.

نظر بدهید