بررسی «عیش و معاش» در نماز جمعه
شنبه 06 شهريور 1395

بررسی «عیش و معاش» در نماز جمعه

با توجه به نام‌گذاری سال 95 به‌ نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» کتاب «عیش و معاش»، با موضوع مسائل مهم اقتصادی در بُعد شخصی و اجتماعی، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، برای اقدام و عمل در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، باید از خود و خانواده‌‌مان شروع کنیم؛ با توجه به این‌که سال 95 به‌نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل» نام‌گذاری شده است، کتاب «عیش و معاش»، با موضوع مسائل مهم اقتصادی در بُعد شخصی و اجتماعی، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.«عیش و معاش» عنوان کتابی است به‌قلم امیرحسین بانکی‌پور فرد، از انتشارات حدیث راه عشق، که در آن با عنایت به آیات قرآن کریم و روایات ائمۀ هدی(ع)، در نظر دارد خواننده را به‌سوی یک زندگی گوارا در پرتو اقتصاد اسلامی راهنمایی کند.
خوانندۀ کتاب «عیش و معاش» ممکن است با مسائل اقتصادی مانند برکت و وسعت رزق، مشکلات اقتصادی خانواده، اشتغال زنان، مسألۀ کار و تولید ثروت، فرهنگ مصرف، مسألۀ مسکن، و بسیاری موضوعات اقتصادی دیگر آشنا باشد اما از راهکارهای اجرایی شدن آنها مطلع نباشد. در این کتاب سعی شده خواننده با روش‌های کاربردی در مورد این مسائل و بسیاری موضوعات دیگرِ اقتصاد خانواده در مدل سبک زندگی اسلامی آشنا شود. مباحثی مانند راه‌های کسب درآمد حلال و جلب برکت و وسعت رزق در زندگی، روش‌های سرمایه‌گذاری و پس‌انداز صحیح، راهکارهای ادارۀ منابع مالی خانواده و برقراری تعادل در دخل و خرج، مهارت خرید صحیح کالا و روش‌های مقابله با بحران‌های مالی خانواده، و... . در واقع کتاب «عیش و معاش» به‌دنبال این است که با در نظر گرفتن تدبیر منزل و معیشت سالم در چارچوب تعالیم اسلامی، طعم شیرین معاش را در سایۀ معاد به خواننده بچشاند.
خواندن کتاب «عیش و معاش» از آن جهت نیز اهمیت دارد که کسب روزی حلال به‌قدری دشوار است که هر کسی در مسیر به‌دست‌آوردن روزی پاکیزه تلاش کند در ردیف پیامبران محشور خواهد شد و در این کتاب سعی شده این نکات طرح شود تا ذهن خواننده نسبت به آن حساس شود. در کتاب «عیش و معاش» نکات بسیاری با محوریت معاش در خانه مطرح شده است که می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل اقتصادی خانواده‌ها و پاسخ مناسبی برای پرسش‌های مهمی باشد که این روزها در زندگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.
کتاب «عیش و معاش» در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور معرفی شد.
نظر بدهید