کتاب «فاتح قدس» دربارۀ شهید تهرانی‌مقدم منتشر شد
شنبه 02 مرداد 1395

فاتح قدس

کتاب «فاتح قدس» دربارۀ شهید تهرانی‌مقدم منتشر شد

کتاب «فاتح قدس» روایتی از زندگانی پارسای دانشمند سردار شهید حاج حسن تهرانی‌مقدم با تدوین و تنظیم محمدحسین علیجان‌زاده روشن از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن تهرانی‌مقدم از بنیان‌گذاران اصلی صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران و بنیان‌گذار توپخانه و صنایع موشکی سپاه در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس و مسئول سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران بود. این شهید گرانقدر تقریباً 25 سال از عمر خود را در ایجاد و توسعۀ این بخش از توان دفاعی قرار داده بود و به‌عنوان پدر موشکی ایران لقب گرفت. کتاب «فاتح قدس» به بررسی زندگی این شهید بزرگ از زبان خانواده (مادر، همسر، فرزندان، برادران)، همکاران و همرزمان و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی از چهره‌های ورزشی و فرهنگی کشورمان می‌پردازد.
تتبع فراوان نویسنده، گردآوری و تدوین نظرات از منظرهای مختلف، چینش منطقی، صفحه‌آرایی جذاب، عکس‌های فراوان از این شهید و زندگی‌نامه و تصاویر شهدای جهاد خودکفایی سپاه از ویژگی‌های برجستۀ این کتاب خواندنی است.
نظر بدهید