رونمایی از کتاب «علمداران 3» در مریانج
یکشنبه 07 شهريور 1395

رونمایی از کتاب «علمداران 3» در مریانج

شهردار مریانج از رونمایی کتاب «علمداران 3» با محوریت خاطرات یکی از آزادگان دفاع مقدس در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، محسن معصوم‌علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به رونمایی از یکی دیگر از کتاب‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: شهرداری مریانج در این مدت یک سال گذشته در حوزۀ نشر و تألیف قدم‌های خوبی را برداشته است.
وی ادامه داد: تاریخ مریانج و همچنین نقش این شهر در دفاع مقدس گنجینۀ گرانبهایی است که باید آن را مکتوب، ثبت و ضبط کرد.
شهردار مریانج تصریح کرد: تاکنون دو کتاب با عناوین «علمداران 2» و «نگاهی به تاریخ و فرهنگ مریانج» توسط شهرداری این شهر منتشر شده است.
این مسئول اضافه کرد: مراحل انتشار کتاب «علمداران 3» نیز به اتمام رسیده و در هفتۀ دفاع مقدس از این کتاب رونمایی خواهد شد.
معصوم‌علیزاده تأکید کرد: این کتاب در راستای مجموعه کتاب‌ها‌ی علمداران به انتشار رسیده که با محوریت خاطرات آزادۀ جانباز «امامعلی مظاهری» نگارش شده است و به اعتقاد ما نوع بیان خاطرات و روایت موضوع، بسیار جذاب و خواندنی خواهد بود.
وی بیان کرد: البته کار نگارش کتاب «علمداران 4» نیز به مراحل آخر رسیده و در ماه آینده به منظور مراحل اداری و دریافت مجوز چاپ به انتشارات ارسال خواهد شد.
شهردار مریانج تأکید کرد: اما یک کار بسیار بزرگی که کار آن از چند روز گذشته آغاز شده است، نگارش کتاب بزرگ و وسیع «نقش مریانج در دفاع مقدس» است.
این مسئول مراحل نگارش و تحقیقاتی آن را بسیار گسترده دانست و افزود: شاید زمان نگارش و تحقیقات آن قریب به یک سال زمان ببرد.
معصوم‌علیزاده گفت: در این کتاب نقش مریانج و رزمندگانش در عملیات‎های آفندی و پدافندی و همچنین پشتیبانی مردم آن از دفاع مقدس به رشتۀ تحریر درخواهد آمد و در برآوردهای اولیۀ ما شاید بین 600 تا 700 صفحه را در بر بگیرد.
وی افزود: این کتاب به قلم جواد دی‌آبادی نویسندۀ ارزشی مریانج به مرحلۀ نگارش و انتشار رسیده است.
شهردار مریانج از اتمام ساخت مستند زندگی سردار شهید علیرضا دهقانی خبر داد و افزود: شهرداری مریانج در راستای فعالیت‌های فرهنگی خود، ساخت مستند شهید دهقانی را در دستور کار خود داشت که به اتمام رسیده‌ است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز مستند شهید حبیب‌الله مظاهری با حمایت‌های این شهرداری ساخته شد و از شبکۀ استانی همدان نیز پخش شد.
نظر بدهید