رمان «تکفیری» به چاپ دوم رسید
یکشنبه 07 شهريور 1395

رمان «تکفیری» به چاپ دوم رسید

رمان «تکفیری» به قلم مهدی دُریاب از سوی نشر کتابستان معرفت به چاپ دوم رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، رمان «تکفیری» اثر مهدی دُریاب از سوی انتشارات کتابستان معرفت به چاپ دوم رسید.
این رمان اقتباسی از زندگی پرماجرای شهید علی‌اکبر پیرویان است که توسط این نویسنده به نگارش در آمده است. این شهید در سال 1359 که دانشجوی دانشکدۀ علوم پزشکی است به همراه چند تن از همکلاسی‌ها به افغانستان سفر می‌کند تا به مجاهدین افغانستانی در برابر اتحادیه جماهیر شوروی کمک کند و بعدها در جنگ تحمیلی به شهادت می‌رسد. این رمان در فضای تکفیری‌ها قرار دارد و آن را پیش چشم خواننده ترسیم می‌کند.
نویسنده در این کتاب سعی کرده به برنامه‌های جبهۀ تکفیری علیه کشور اسلامی ایران اشاره کند و همچنین خاستگاه فکری آنها را به خواننده نشان دهد.
در بخشی از این کتاب آمده است: «عبدالقادر گردن صاف کرد و با قیافۀ جدی گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم علیه شیعیان رافضی یک جنگ تمام عیار راه بیندازیم؛ هرجا که ممکن باشد.
- خب این چه ربطی به من دارد؟
عبدالقادر از تخت بیمار فاصله گرفت. مقداری در اتاق قدم زد. راه که می‌رفت خنجرش از کنارۀ شال نمایان می‌شد. نگین‌های روی قبضۀ خنجر مثل ستاره می‌درخشید. وسط اتاق روبروی منصور ایستاد. درحالی‌که دست چپ را روی قبضۀ خنجر گذاشته بود گفت:  مدت‌هاست که می‌خواهیم یک تیم اطلاعاتی قوی به ایران اعزام کنیم. شما همان فرماندۀ کارکشته‌ای هستید که لازم داریم. هزینۀ درمان شما با من. فقط به این شرط که در ایران مداوا شوید...»
رمان «تکفیری» در شمارگان هزار و صد نسخه در چاپ دوم در 176 صفحه با قیمت 10 هزار تومان به‌قلم مهدی دُریاب از سوی نشر کتابستان معرفت راهی بازار کتاب شده است.
نظر بدهید