تخصیص 500 میلیون تومان به نمایشگاه کتاب قم/ کتاب‌هایی با محوریت حضرت زهرا(س) با 50درصد تخفیف
یکشنبه 01 اسفند 1395

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم:

تخصیص 500 میلیون تومان به نمایشگاه کتاب قم/ کتاب‌هایی با محوریت حضرت زهرا(س) با 50درصد تخفیف

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم به دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم اشاره کرد و گفت: 500 میلیون تومان بن به این نمایشگاه تخصیص یافته که 20 درصد آن یارانه معاونت فرهنگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، حمید خرمی رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون دوازدهمین نمایشگاه کتاب در این استان اظهار داشت: دوازدهمین نمایشگاه کتاب  قم از فردا اول اسفند تا هفتم برگزار خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه این نمایشگاه با 30 تا 50درصد تخفیف برقرار خواهد بود عنوان کرد: با توجه به عدم داشتن محل برگزاری مناسب و عدم بهره از مصلای استان قم بر این اساس محل نمایشگاه در فضایی به مساحت 15 هزار متر در همان مجتمع ناشران قم خواهد بود.
رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم همچنین به موضوع حضور ناشران اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه این دوره 284 غرفه تشکیل خواهد شد که مجموعا 49500 عنوان کتاب را عرضه خواهند کرد.
خرمی موضوعاتی چون ادبیات، دفاع مقدس، روانشناسی، عمومی، حقوقی، حوزوی، کودک و نوجوان و... را در این نمایشگاه قابل عرضه دانست و خاطر نشان کرد: 500 میلیون تومان بن به این نمایشگاه تخصیص یافته که 20 درصد آن یارانه معاونت فرهنگی است.
رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم دوازدهمین نمایشگاه تشریح کرد و از حضور ناشران کودک در دو طبقه خبرداد و گفت: دو طبقه از مجتمع به فعالیت ناشران کودک تخصیص یافته که در کنار عرضه کتاب، ایستگاه نقاشی، مطالعه و کتابخوانی و بخشی هم به نشست‌های تخصصی اختصاص یافته است.
خرمی روزانه برگزاری یک نشست تخصصی را از جممله برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: از فردا هر روز یک نشست تخصصی برای بانوان، ناشنوایان، معلولان، و... خواهیم داشت و از جمله دیگر نشست‌ها شیوه علاقه‌مندی کودکان به کتاب در روز سوم و سوگواره شعر فاطمی با حضور اساتید و شاعران جوان استان خواهیم داشت.
این مسئول همچنین از رونمایی کتاب «ردپای نور» خبرداد و گفت: این اثر با حضور مولف آن یعنی عبدالرضا هاشمی ارسنجانی رونمایی می شود.
وی در پایان از برپایی غرفه‌ای به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) خبرداد و گفت: به دلیل ایام فاطمیه غرفه‌ای بدین مناسبت به کتب حضرت زهرا(س) با محوریت حجاب اختصاص خواهد داشت که کل کتاب‌ها با 50درصد تخفیف عرضه می‌شود.
 
نظر بدهید