19  اثر«به‌نشر»از سوی دبیرخانه سامان دهی منابع آموزشی و تربیتی مناسب شناخته شدند
دوشنبه 02 اسفند 1395

 19  اثر«به‌نشر»از سوی دبیرخانه سامان دهی منابع آموزشی و تربیتی مناسب شناخته شدند

در جدیدترین فهرست دبیرخانه سامان دهی منابع آموزشی و تربیتی مشخصات 285 عنوان کتاب آموزشی و تربیتی جدید که از سوی این مرکز مناسب شناخته شده است، اعلام شد که در این فهرست 19 اثر از به¬نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به چشم می خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی به نشر ( انتشارات آستان قدس رضوی) تعداد 19 عنوان کتاب از انتشارات آستان قدس رضوی در میان کلیه کتب معرفی شده در جدیدترین فهرست سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی کشوری در رده های سنی مختلف که دی ماه 95 منتشر شده است، قرار گرفته است،کتاب‌های معرفی شده در این فهرست، مورد تأیید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است و استانداردهای یک کتاب آموزشی و تربیتی مناسب را دارند.
این فهرست طی 5گروه اصلی شامل کتاب‌های مناسب دی ماه 1395 برای دوره پیش‌دبستانی، دوره ابتدایی، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین برای دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش انتخاب شده اند.
کتاب های منتخب «به نشر» نیز در این لیست در دو محور کتاب‌های مناسب برای دوره اول متوسطه در زمینه علوم تجربی و کتاب‌های مناسب برای دوره ابتدایی در زمینه داستان و برای مجموعه کتاب های 6 جلدی «زیر میکروسکوپ»، 6 جلد از مجموعه «لاله‌های نوجوان» و4 جلدی «پسر کوچولویی به نام غوره» و 3جلد از مجموعه «یک نفر تو را دوست دارد»، قرار گرفته است.
مجموعه کتاب 6جلدی «زیر میکروسکوپ» که توسط انتشارات آستان قدس رضوی و در قطع رحلی کوچک به چاپ رسیده، با عناوین «در غذای شما»، «در اقیانوس»، «در بدن شما»، «در حیاط»، «در خانه» و همچنین «در رودها، دریاچه‌ها و آبگیرها» در گروه علوم تجربی کتاب‌های مناسب دی ماه 1395 برای دوره اول متوسطه و همچنین ابتدایی معرفی شده است.
همچنین کتاب های «امام‌علی(ع)»،« امام‌حسین(ع)» و « امام‌سجاد(ع)» از مجموعه «یک نفر تو را دوست دارد» نوشته علی باباجانی در قطع وزیری و همچنین 6جلد از مجموعه «لاله های نوجوان» نوشته محمدحسین صلواتیان در قطع خشتی شامل عناوین «من بازوبند سعید هستم»، « من برگ عبور مرحمت هستم »، «من روز تولد امیر هستم»، « من کلاه کاسکت مجید هستم»، «من مشق شب محمود هستم» و «من نامه مهدی هستم»  نیز در بخش داستان کتاب‌های مناسب دی ماه 1395 برای دوره ابتدایی از «به نشر» در این فهرست قرار دارند.
همچنین مجموعه 4جلدی «پسر کوچولویی به نام غوره» نوشته مجید راستی در قطع خشتی با عناوین «اسباب‌بازی‌ها می‌خواستند بخوابند»، «اولین بار که خودم غذا خوردم»، «اولین بار که راه رفتم» و «شبی که من به دنیا آمدم» نیز در این فهرست قرار گرفته اند.
شایان ذکر است در این فهرست 104 عنوان کتاب مناسب برای دوره ابتدایی، 57 عنوان کتاب مناسب برای دوره اول متوسطه، 49 عنوان کتاب مناسب برای دوره دوم متوسطه، و  38 عنوان کتاب مناسب برای دوره پیش‌دبستانی و 37 عنوان کتاب مناسب برای دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش معرفی شده است.
علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب‌ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و  یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 و یا با شماره 09027652008 از طریق تلگرام با این انتشارات تماس برقرار کنند.
نظر بدهید