سردار ناظری: تهران میزبان شایسته‌ای برای نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس است
چهارشنبه 10 شهريور 1395

گفت‌وگو با مسئول برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس

سردار ناظری: تهران میزبان شایسته‌ای برای نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس است

سردار علی ناظری، مسئول برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: مصلای امام خمینی(ره) در تهران میزبانی شایسته‌ای از این نمایشگاه داشت. به همین دلیل هفتمین دورۀ نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در این مکان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، سردار علی ناظری، مدیر ادبیات و نشر سازمان حفظ آثار سپاه و بسیج به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: فراخوانی که برای حضور ناشران در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از یک هفتۀ پیش منتشر شد، مورد استقبال ناشران قرار گرفت.
وی پیش‌بینی خود از میزان حضور ناشران در این دوره از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را حدود 150 ناشر تخصصی و مؤسسه‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: تمام مؤسسه‌های فرهنگی که در تهران در زمینۀ دفاع مقدس، مقاومت و شهیدان مدافع حرم فعالیت می‌کنند، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
مسئول برپایی نمایشگاه‌های ملی کتاب دفاع مقدس در توضیح دلیل برپایی هفتمین دورۀ این نمایشگاه ملی در تهران گفت: سابقۀ برپایی پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در تهران نشان می‌دهد که تهران میزبان بهتری برای این نمایشگاه بود و خدمات بهتر و شایسته‌تری را در اختیار ناشران قرار داد. این استقبال بیشتر ناشران و مردم از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را در پی خواهد داشت.
وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس کاری جمعی است و ما مذاکره‌هایی را با بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تبلیغات اسلامی و انتشارات سورۀ مهر، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان صدا و سیما برای برپایی بهتر نمایشگاه کتاب هفتم انجام داده‌ایم.
مدیر انتشارات فاتحان در پاسخ به پرسشی دربارۀ شیوه حضور ناشران و مؤسسه‌های شهرستانی در هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: غرفه‌های ارایۀ آثار در فضای نمایشگاهی و پذیرایی داخل نمایشگاه برای این دست از ناشران رایگان خواهد بود. برای اسکان آن‌ها نیز در نظر داریم مکانی مجهز را با قیمتی مناسب در اختیار ناشران شهرستانی قرار دهیم که این بهای اندک از ناشران دریافت خواهد شد.
وی با اشاره به حضور مسئولان و مدیران کشوری و لشگری در آیین‌های گشایش و پایانی هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: در روز‌های برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برنامه‌های جنبی چون آیین‌های رونمایی از کتاب، جشن امضا، بخش کودک و خانواده، کارنامۀ نشر آثار دفاع مقدس در سال 1394 و جلسه‌های بررسی کتاب را درنظر گرفته‌ایم.
سردار ناظری در پاسخ به این پرسش که چرا فضای نمایشگاهی «شهر آفتاب» با وجود موفقیت نسبی آن در برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه ملی کتاب برای برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در نظر گرفته نشد؟ گفت: به دلیل دور از دسترس بودن و گستردگی فضای نمایشگاهی «شهر آفتاب» به برپایی این نمایشگاه در آن مجموعه فکر نکردیم. از طرف دیگر، مسئولان «شهر آفتاب» نیز به دلیل در دست توسعه داشتن فضای آن، این پیشنهاد را با ما مطرح نکردند.
نظر بدهید