سرگذشت برده‌ها و برده‌داری در «داستان برده‌ها» منتشر می‌شود
چهارشنبه 10 شهريور 1395

سرگذشت برده‌ها و برده‌داری در «داستان برده‌ها» منتشر می‌شود

کتاب «داستان برده‌ها»؛ خوانش انتقادی سرگذشت برده‌ها در تاریخ و آنچه تا امروز ادامه دارد، عنوان کتابی است که از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «داستان برده‌ها»؛ خوانش انتقادی سرگذشت برده‌ها در تاریخ و آنچه تا امروز ادامه دارد اثر جورج گرانت با ترجمۀ سعید سعادت از سوی انتشارات کتابستان معرفت راهی بازار کتاب خواهد شد.
این کتاب در 180 صفحه به تاریخ برده‌داری از آغاز تاکنون اشاره دارد که به صورت مصور برای گروه سنی نوجوانان و جوانان تألیف و ترجمه شده است. بخش عمده‌ای از این کتاب به تاریخ برده‌داری در ایالات متحده پرداخته و مخاطب را با سیر اتفاقات روبرو کرده است.
بنا به اعلام سعادت، مترجم این کتاب علاوه بر ترجمه، بخش‌هایی نیز به صورت تالیفی در این کتاب قرار گرفته تا تصویر درستی از مسئلۀ برده‌داری در ذهن خواننده شکل بگیرد.
سعادت در این باره می‌گوید: با توجه به اینکه این کتاب در برخی زمینه‌ها تکمیل نبود بحث سیاه‌پوستان امروز آمریکا و اعتراضات آنها را در کتاب وارد کردم و تقریباً یک سوم کتاب با تغییر روبرو شده است. بعد از بالا گرفتن تظاهرات و مشکلات سیاه‌پوستان آمریکایی بسیاری از منابع را نگاه کردم و در نهایت به این اثر رسیدم که البته همین نیز نقص‌هایی داشت که در ویرایش نهایی به آن بخش‌هایی افزوده شد و این کتاب از سوی انتشارات کتابستان معرفت روانۀ بازار کتاب خواهد شد.
 
نظر بدهید