سه کتاب تاریخی «محمدجواد مرادی‌نیا» زیر چاپ
شنبه 13 شهريور 1395

سه کتاب تاریخی «محمدجواد مرادی‌نیا» زیر چاپ

محمدجواد مرادی‌نیا از کتابی تاریخی خبر داد که خواهان بسیار در بخش بین ناشران داشته و گفت: «تاریخ زندان قصر» تحویل معاونت اجتماعی شهرداری تهران شده؛ اما از زمان انتشار آن خبری نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، محمدجواد مرادی‌نیا نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون تألیفات خود اظهار داشت: «تاریخ استان مرکزی»، «تاریخ زندان قصر»، «زندگی‌نامۀ داستانی بهاء‌الدین محلاتی» از رهبران استان فارس زیر چاپ است.

وی با بیان اینکه کتاب مستند زندگی‌نامۀ آیت‌الله بهاء‌الدین محلاتی مدتی است، تحویل انتشارات سورۀ مهر شده، ولی هنوز منتشر نشده است گفت: آیت‌الله بهاء‌الدین محلاتی از یاران امام (ره) و رهبر مردم استان فارس در جریان انقلاب اسلامی بودند. شیخ بهاءالدین محلاتی در سال 1314 متولد شد و در سال 1360 شمسی در شیراز درگذشت. او از علمای تراز اول ایران و مرجع تقلید بخش قابل توجهی از اهالی شهر شیراز و استان فارس بود. ایشان پسر آیت‌الله شیخ محمدجعفر محلاتی بود. در هفت سالگی در خدمت پدر به شیراز رفت و تحصیلات ابتدائی را در مدرسه شریعت به پایان رسانید. از آن پس هشت سال در محضر پدرش و میرزا محمدصادق مجتهد فقه و اصول را خواند.

مرادی نیا به «تاریخ استان مرکزی» اشاره کرد که تاریخ کاملی از استان و شهرستان‌هایی این منطقه را ارائه می‌کند و از انتظار انتشار این کتاب خبر داد.

وی با اشاره به در اختیار قرار دادن «تاریخ زندان قصر» به معاونت اجتماعی شهرداری تهران برای انتشار گفت: مدتی است کتاب با آنکه طالب بسیار دارد، تحویل شهرداری شده؛ اما از انتشار آن خبری نیست.  ناشران دیگر خواهان انتشار هستند؛ اما همچنان کتاب در اختیار معاونت اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به خاطرات آیت‌الله پسندیده، خمین در انقلاب، خمین در گذر تاریخ، روزنامۀ خاطرات سیدمحمد کمره‌ای، بوسه بردار، سطر اول (پژوهشی مستند در تبار و رجال خاندان امام خمینی، منزل به منزل با خمینی، یادنامۀ حجت‌الاسلام شیخ علی‌اصغر احمدی خمینی، کمیتۀ مجازات و خاطرات عمادالکتاب، 41 مجلس اشاره کرد.

نظر بدهید