انتشار 30 عنوان کتاب بنیاد حفظ آثار آذربایجان غربی تا پایان سال
یکشنبه 14 شهريور 1395

انتشار 30 عنوان کتاب بنیاد حفظ آثار آذربایجان غربی تا پایان سال

حبیب‌الله فرجی‌زاده، مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی، از زیر چاپ بودن کتابی به نام «قاب‌ها و حماسه‌ها» خبر داد و گفت: انتشار سی عنوان کتاب را تا پایان امسال در برنامه داریم.


 

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، حبیب‌الله فرجی‌زاده، مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی، به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: سه کتاب تازه این اداره‌کل با موضوع دفاع مقدس منتشر شد.


وی از کتاب «فوج فوج فرشته می‌بارد» به‌عنوان یکی از این آثار یاد کرد و افزود: این کتاب مجموعه اشعار «سلوی‌ناز رستمی» دربارۀ دفاع مقدس و در قالب سپید است. همچنین کتاب دیگری با نام «پنج ضلعی خونین» که خاطرات ابوالقاسم محتشمی را در بردارد، به قلم مهرداد طاهری منتشر شده است. این کتاب به ماجرای رهایی منطقه‌ای به نام «پنج‌ ضلعی» در عملیات‌های کربلای چهار و پنج می‌پردازد.

فرجی‌زاده با بیان این که کتاب «پرواز در اوج» نوشتۀ علی‌حسین فتحی‌پور که به سیر زندگی رستم سوادی می‌پردازد، به‌تازگی منتشر شده است، افزود: این کتاب به شهید رستم‌پور از شهیدان هنرجوی آذری‌ زبان می‌پردازد و نویسنده در گفت‌وگو با هم‌رزمانش آن را نوشته است.

به گفتۀ مدیر ادبیات و انتشارات اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی، این آثار تازه به مناسبت سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر رونمایی شدند و کتاب دیگری نیز با نام «قاب‌ها و حماسه‌ها» نیز از اداره‌کل حفظ آثار آذربایجان غربی زیر چاپ است.

فرجی‌زاده دربارۀ محتوای این کتاب توضیح داد: «قاب‌ها و حماسه‌ها» شامل تصاویری از رزمندگان است که موضوع‌هایی چون راهپیمایی‌ها، اعزام، عملیات و شهیدان را به تصویر می‌کشد و توسط رزمندگان ثبت شده‌اند. این کتاب در قطع رحلی و 200 تصویر، به‌صورت نفیس منتشر می‌شود.

وی با بیان این‌که برای سال 1395 انتشار سی عنوان کتاب را در برنامه داریم، گفت: به‌تازگی با نویسندگانی برای نگارش کتاب‌های خاطرات قرار‌دادهای دوماهه‌ای منعقد کرده‌ایم که به‌زودی این آثار در مرحله چاپ قرار می‌گیرند.

مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی از کتاب «فرمانده پیشتاز» به‌عنوان یکی از این آثار یاد کرد و گفت: این کتاب نوشتۀ «مصطفی قلی‌زاده علیار» است که خاطره‌های هم‌رزمان شهید باکری از عملیات آزادسازی خرمشهر را در بردارد.

وی به در دست انتشار بودن کتاب «راه ناتمام» اشاره کرد و گفت: این کتاب خاطرات محمد جهانی را به قلم مهرداد طاهری در بردارد. محمد جهانی از رزمندگان دفاع مقدس بود که سال 1394 درگذشت. خاطرات وی دربارۀ انقلاب اسلامی، کردستان و جنگ تحمیلی است.

به گفتۀ فرجی‌زاده، کتابی با نام «کمپ 17» نیز که به خاطرات جعفر عباس‌نژاد می‌پردازد نیز مراحل پایانی نگارش را می‌گذراند. این رزمنده در سال‌های ابتدایی جنگ اسیر شد و هشت سال را در اسارت سپری کرد.

نظر بدهید