باید جنگ را آنگونه که هست به ثبت برسانیم
چهارشنبه 04 اسفند 1395

مرتضی سرهنگی در مراسم رونمایی کتاب «پناهگاه بی پناه»

باید جنگ را آنگونه که هست به ثبت برسانیم

مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری در مراسم رونمایی کتاب «پناهگاه بی‌پناه» در کرمانشاه گفت: اکنون در زمانی قرار داریم که باید به دستور زبان تعقلی بپردازیم و جنگ را آنگونه که هست باید به ثبت برسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، عباس سروری، رئیس حوزه هنری، در ابتدای این مراسم با ابراز خرسندی از حرکت رو به جلو استان‌ها در نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: به همت مسئولین اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری و دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استان‌ها شاهد جریانی پیشرو در این حوزه در استان‌ها هستیم.
سروری با بیان این نکته که حوزه هنری توانسته در چاپ و نشر کتاب‌های دفاع مقدس و تاریخ شفاهی موفق عمل کند بیان داشت: رونمایی از 64 عنوان کتاب در سومین جشنواره تولیدات مراکز استانی و همچنین رونمایی از 120 عنوان کتاب در این زمینه از سوی استان‌ها نشان از یک جریان سازی سازنده از سوی مراکز استانی حوزه هنری خواند.
وی با اعلام این خبر که حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمانشاه چند عنوان اثر مکتوب در حوزه دفاع مقدس و تاریخ شفاهی را در دست چاپ دارد اظهار امیدواری کرد این آثار در آینده‌ای نزدیک به بازار کتاب معرفی و عرضه می‌شوند.
مرتضی سرهنگی مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری در این مراسم با مهم شمردن مستندنگاری، کار نویسندگان این حوزه را بسیار سخت ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما با نسل جدیدی از نویسندگان جوان در حوزه ی مستندنگاری روبرو هستیم که تمام سختی‌های این کار را با تمام وجود پذیرفته‌اند.
سرهنگی در ادامه با اشاره به اهمیت جنگ در تمام دنیا، این ادبیات را، ادبیات امید خواند، چرا که با تمام سختی، راه روشن را پیش روی ما ترسیم می‌کند.
وی با بیان این نکته که قیمت تمام شده جنگ را ادبیات جنگ معین می‌کند عنوان داشت: تاریخ رسمی به لایه‌ها و زوایای پنهان جنگ و دفاع مقدس نمی‌پردازد و این ادبیات است که می‌تواند این بخش‌های پنهان ماجرا را برای همیشه بازگو کند.
مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری ضمن تشکر از مدیریت حوزه هنری در جهت زمینه سازی برای تهیه آثار در این خصوص اظهار داشت : دستگاه‌های فرهنگی هر چه بیشتر باید زمینه‌های رشد نویسندگان را در بخش‌های آموزش و پژوهش فراهم کنند.
این مقام فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: جنگ از 2 دستور زبان تبلیغی و تعقلی برخوردار است و ما اکنون در زمانی قرار داریم که باید به دستور زبان تعقلی بپردازیم و جنگ را آنگونه که هست باید به ثبت برسانیم.
در آخرین روزهای سال 1366 پناهگاه پارک شیرین که مأمن مردم بی پناه و مظلوم کرمانشاه بود توسط موشک های رژیم بعثی عراق مورد اصابت قرار گرفت که در جریان آن 300 نفر از جمله زنان و کودکان کشته و زخمی شدند.
نظر بدهید