پاسداشت «حمید حسام» و «بهناز ضرابی‌زاده» در حوزۀ هنری برگزار می‌شود
یکشنبه 15 اسفند 1395

پاسداشت «حمید حسام» و «بهناز ضرابی‌زاده» در حوزۀ هنری برگزار می‌شود

آیین پاسداشت «حمید حسام» و «بهناز ضرابی‌زاده» با عنوان «ستارگان اقبال» دوشنبه ۱۶ اسفند در حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس،  نخستین ویژه برنامه «ستارگان اقبال» با پاسداشت «حمید حسام» و «بهناز ضرابی‌زاده»  دو نویسنده مطرح تاریخ شفاهی دفاع مقدس ساعت 15 دوشنبه 16 اسفند ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.
سردار حمید حسام در سال 1340 در همدان متولد شد. وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه تهران است. او با کتاب «غواص ها بوى نعنا مى دهند» که نوعى خاطره نگارى در حوزه ادبیات دفاع مقدس است، به جامعه ادبى معرفى شد. به دنبال آن داستان بلند «راز نگین سرخ» را در سال 78 به دست چاپ سپرد.
کتاب عطر شب بوها، از مجموعه «قصه فرماندهان» با موضوع جنگ ایران و عراق، یکی از آثار این نویسنده است. همچنین از وی دو کتاب «وقتی مهتاب گم شد» و «آب هرگز نمی‌میرد» توسط انتشارات سوره مهر به بازار نشر عرضه شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.
بهناز ضرابی‎زاده در سال 1347 در همدان متولد شد. ضرابی‎زاده کارشناس و مسئول آفرینش‎های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. تألیف و چاپ بیش از دویست و پنجاه اثر داستانی و ادبی در نشریات و مجلات برگزیده کشوری از دیگر فعالیت‎های ضرابی‎زاده است.
کتاب‌های «دختر شینا» خاطرات قدم‎خیر محمدی‎کنعان همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی و «گلستان یازدهم» خاطرات زهرا پناهی روا، همسر شهید علی چیت سازیان از آثار مطرح این نویسنده تاریخ شفاهی دفاع مقدس هستند.
علاقه‌مندان برای حضور در ویژه برنامه «ستارگان اقبال» می‌توانند در زمان یاد شده به تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.
نظر بدهید