اعتراض به عرضه غیرقانونی کتاب گویای «کشتی پهلوگرفته»
دوشنبه 16 اسفند 1395

«نیستان» اطلاعیه داد؛

اعتراض به عرضه غیرقانونی کتاب گویای «کشتی پهلوگرفته»

انتشارات کتاب نیستان به انتشار نسخه غیرقانونی کتاب صوتی «کشتی پهلو گرفته» نوشته سیدمهدی شجاعی واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، همزمان با ایام فاطمیه نسخه‌ای صوتی از کتاب «کشتی پهلوگرفته» اثر سیدمهدی شجاعی در فضای مجازی و برخی پایگاه‌های اینترنتی منتشر شد که با واکنش این نویسنده و ناشر وی همراه بوده است.
این نسخه مجازی که شامل فایل صوتی بازخوانی این کتاب بوده و بدون ساخت قطعه موسیقایی، در فضای مجازی منتشر شده است، به گفته ناشر این کتاب اثری غیرقانونی بوده و بدون اجازه ناشر منتشر شده است.
در این زمینه، انتشارات نیستان با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به مخاطبان آثار شجاعی اعلام کرده است: هرگونه فایل صوتی که با عنوان کتاب گویا، کتاب صوتی یا داستان‌خوانیِ «کشتی پهلوگرفته» (اعم از تمام یا قسمتی از اثر) منتشر شده، بدون اجازه‌ ناشر و نویسنده‌ این اثر تهیه و تولید شده است و استفاده و انتشار آن به لحاظ قانونی غیرمجاز است.
«کتاب نیستان» بارها و به عناوین مختلف، مخالفت و عدم رضایت خود از انتشار این اثر را به منتشرکنندگان اعلام کرده است اما با بی‌اعتنایی و اصرار بر ادامه‌ این رویه از سوی آنها مواجه شده است و بنابراین پیگیری قانونی این تخلف از سوی کتاب نیستان در جریان است.
این ناشر تاکید کرده است،‌ نسخه‌ صوتی این کتاب، در کنار سایر آثار صوتی و فرهنگی، از سوی این موسسه در دست تولید است.
کتاب «کشتی پهلو گرفته» از آثار سید مهدی شجاعی و در وصف حضرت فاطمه زهرا(س) است که برای اولین بار در سال 1369 منتشر و تاکنون در زمره یکی از پرشمارگان‌ترین آثار دینی این نویسنده بوده است.
 
نظر بدهید