پای شاهنامه به نشست‌های تخصصی شهرستان ادب باز شد
سه شنبه 16 شهريور 1395

پای شاهنامه به نشست‌های تخصصی شهرستان ادب باز شد

نشست تخصصی «جهان رمان، جهان شاهنامه» از سری نشست‌های جهان رمان‌، جهان قصه‌های ایرانی با حضور کارشناسان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، تازه‌ترین نشست از سری نشست‌های تخصصی «جهان رمان، جهان قصه‌های ایرانی» شهرستان ادب به موضوع شاهنامۀ فردوسی اختصاص یافت.
چهاردهمین نشست تخصصی ادبیات داستانی شهرستان ادب با عنوان «جهان رمان، جهان شاهنامه» برگزار شد. در این نشست شروین وکیلی، نویسنده و اسطوره شناس، و مرجان فولادوند، داستان‌نویس و پژوهشگر حوزۀ ادبیات داستانی، سخنرانی کردند.
پیش از این، دو نشست دیگر از سری نشست‌های «جهان رمان، جهان قصه‌های ایرانی» با عنوان «جهان رمان، جهان عطار» و «جهان رمان، جهان هزار و یک شب» و نیز نشست‌های تخصصی ادبیات دینی، ادبیات روستایی، ادبیات سیاسی، تأثیر اسطوره‌ها و کهن الگوها بر ادبیات داستانی، موانع رشد رمان در ایران، جوهر رمان در نسبت با جامعه و انسان ایرانی، چالش خاطره و داستان، تأثیرات متقابل جنگ و ادبیات، کارِ نویسنده، و فراواقعیت جهان در داستان ایران، در مؤسسۀ فرهنگی هنری شهرستان ادب برگزار شده بود.
جلسه فوق روز سه‌شنبه 16شهریور از ساعت 17 تا 19 در محل موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب به نشانی خیابان شریعتی، بالا‌تر از سه راه طالقانی، روبروی سینما صحرا، پلاک 168 از ساعت 17 تا 19 برگزارگردید.
نظر بدهید