«یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار» منتشر شد
چهارشنبه 25 اسفند 1395

در چهار جلد

«یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار» منتشر شد

چهار جلد از مجموعه کتاب‌های «یادداشت‌های یک روزنامه نگار» دربرگیرنده تحولات نیم قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمید به کوشش مختار حدیدی و جلال فرهمند از سوی انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، خاطرات ابوالحسن عمید از جمله خاطراتی است که مطالب بسیاری از تحولات و فراز و نشیبهای تاریخ معاصر ایران را در خود دارد. روزنامه نگاری وکالت دادگستری و نمایندگی مجلس زمینه حضور وی را در جریان رویدادهای مختلف کشور فراهم آورده بود بر اساس این حضور فعال اطرات وی حاوی اطلاعات ارزشمندی و جزئیات قابل توجهی در خصوص نحوه اداره کشور در اواخر دوره قاجار و اوایل دوران پهلوی است. در لابه لای این سطور می توان به اطلاعات جالب توجهی در خصوص تاریخ پیدایش ادارات جدید در ایران از جمله تاسیس مدرسه قزاقخانه و مدرسه نظام، تشکیل عدلیه جدید و ادارت تابعه آن دست یافت. همچنین این نوشته ها حاوی نکات ارزشمندی در زمینه تاریخ اجتماعی – فرهنگی آن دوران است.
جلد اول تا چهارم این کتاب از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده و در اختیار علاقه مندان به تاریخ و محققان و پژوهشگران قرار دارد. برای تهیه این کتاب علاوه بر بازار کتاب می توانید به فروشگاه الکترونیکی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران به آدرس http://www.iichstore.ir/index.php مراجعه کنید و کتاب مود نظر خود را در منزل تحویل بگیرید.
 
نظر بدهید