تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب/ هفت نامزد چهره هنر انقلاب در سال ٩٦
چهارشنبه 16 فروردين 1396

تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب/ هفت نامزد چهره هنر انقلاب در سال ٩٦

نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی و نهمین جشنواره داستان انقلاب، با حضور فاضل نظری، معاون هنری حوزه هنری و منیژه آرمین، دبیر نهمین دوره جشنواره داستان انقلاب برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری نسیم، نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی و نهمین جشنواره داستان انقلاب، با حضور فاضل نظری، معاون هنری حوزه هنری و منیژه آرمین، دبیر نهمین دوره جشنواره داستان انقلاب برگزار شد.
در ابتدای این نشست، فاضل نظری با اشاره به برنامه های امسال حوزه گفت: شهید اوینی از همکاران حوزه هنری انقلاب اسلامی بودند، اما اینکه هنر انقلاب چه تعریفی دارد، بحث طرلانی است، هنر لطیف ترین افریده بشراست.
وی افزود: برنامه ها مثل هر سال در سراسر کشور برگزار می شود؛ شب های شعر انقلاب اسلامی در بسیاری از استان ها برگزار می شود، برنامه های تلویزیونی ویژه این هفته خواهیم داشت، هفته فیلم مستند ، اکران فیلم های بلند و پرمخاطب سال گذشته را خواهیم داشت، مسابقات عکاسی در استان ها داریم.
نظری ادامه داد: بعضی از اجراهای جشنواره بچه های مسجد را خواهیم داشت؛ از هنرمندان منتخب حوزه گفتمان انقلاب اسلامی تجلیل به عمل می آید. تجلیل از سعید کشن فلاح، احمد عزیزی و حمید سبزواری که سال گذشته از دست شان دادیم را برگزار می کنیم.
وی با اشاره به حوزه طنز گفت: بررسی شعر طنز و رونمایی از کتاب همیشه استاد را خواهیم داشت.
نظری با اشاره به افتتاحیه این هفته گفت: در این مراسم از برگزیدگان فعال حوزه همری که در جشنواره هایی غیر از جشنواره های حوزه برگزیده شده اند تقدیر خواهیم کرد، همچنین در اختتامیه هم چهره هنر سال  انقلاب را معرفی خواهیم کرد.
نظری با اشاره به انتخاب چهره هنر سال انقلاب گفت:توسط  ٥٩ نفر از خبرگان حوزه هنر و فرهنگ انقلاب، شامل هنرمندان، کارشناسان و مدیران فعال یک لیستی تهیه می شود و در اختیار هنرمندان قرار می گیرد؛. ملاک انتخاب اثر، طرح و اکران اثری در سال ٩٥ است.
وی افزود: حذف و اضافه در این لیست انجام می شود و در حال حاضر ٧ نام در لیست وجود دارد؛ محمدرضا بایرامی به خاطر رمان لم یزرع، ایراهیم حاتمی کیا به خاطر فیلم بادیگارد، حسن روح الامین به خاطر مجموعه ای از عاشورایی، سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر جشنواره هولوکاست، بهناز ضرابی زاده برای کتاب گلستان یازدهم، محمدحسین مهدویان برای فیلم ماجرای نیمروز و حمید حسام برای کتاب وقتی مهتاب گم شد این هفت نفر هستند که جزو نامزدهای چهره هنر انقلاب اسلامی در سال 96 به شمار می روند.
 
نظر بدهید