یادی از شهدای علم و فناوری در نماز جمعه
شنبه 19 فروردين 1396

یادی از شهدای علم و فناوری در نماز جمعه

در آستانۀ روز ملي فناوري هسته‌اي، کتاب «شهید علم»، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، شهدای دانشمند هسته‌ای ایران، سند مظلومیت این سرزمین اسلامی هستند؛ دانشمندانی که با ویژگی‌های مشترک، اهداف هماهنگ و تلاش‌های مستمر در مسیر پیشرفت علمی کشور عزیزمان گام برداشتند؛ و باعث ترس قدرت‌های استعماری جهان از تعالی جمهوری اسلامی و در نهایت، ترور و از بین بردن این گنجینه‌های علمی شدند. سِری کتاب‌های «شهید علم» روایتی جذاب و خواندنی از زندگی چند تن از شهدای دانشمند هسته‌ای کشور است که ما را با سبک زندگی و مجاهدت‌های این شهیدان والامقام آشنا می‌کند. دفتر اول از کتاب‌های «شهید علم» مربوط به شهید دکتر مجید شهریاری است. دانشمند عارف و استاد فرزانه‌ای که قبل از شهادتش عده‌ای او را خیلی خوب می‌شناختند، و می‌دانستند غنی‌سازی 20درصد اورانیوم و بسیاری از پیشرفت‌های علمی ایران در علوم هسته‌ای مدیون تلاش‌های اوست و اگر نباشد، از سرعت این پیشرفت‌ها کاسته خواهد شد، همان‌ها که پس از شنیدن خبر ترور او نفس راحتی کشیدند و گفتند ترور او اقدامی غیرجنگی برای توقف پیشرفت ایران بوده است، از نخست‌وزیر اسراییل و رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی موساد و سیا گرفته تا منافقین مزدور و کوردل. البته دستۀ دیگری هم بودند که دکتر شهریاری را خوب می‌شناختند؛ آن‌هایی که وقتی خبر شهادت شهریاری را شنیدند نفس در سینه‌های‌شان حبس شد و در سینه ماند تا بغض‌شان بترکد و همراه با سیل اشک جاری شود. دفتر اول از کتاب «شهید علم»  روایت‌های این عده است برای دستۀ سومی که شهید شهریاری را با شهادتش شناختند اما نه كامل.
دفتر دوم از کتاب «شهید علم» که دفتر مطالعات جبهۀ فرهنگی انقلاب اسلامی آن را تنظیم کرده است و از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است، مربوط به شهيد داریوش رضایی‌نژاد، یکی دیگر از شهدای انقلاب است که در مسیر پیشرفت و عدالت ایران اسلامی به درجۀ رفیع شهادت نائل شد. نخبۀ نابغه‌ای از عشایر ایلام که علم و اخلاق و آرمان‌خواهی و دین و میهن‌دوستی را در خود جمع کرد و تبدیل به یکی از بهترین الگوهای جوان ایرانی شد. خاطرات نقل شده از زندگی شهید رضایی‌نژاد در دفتر دوم از کتاب «شهید علم» ابعاد دلنشین و الهام‌بخش شخصیت و سبک زندگی او را آشکارتر می‌کند.
بر خلاف خواسته و میل استکبار جهانی و تروریست‌های سیاه دل، این شهیدان والامقام با شهادت خود، زندگی حیات‌بخش دیگری را در کنار مردمشان آغاز کردند و چون ستارگانی درخشان در تاریخ سرزمین خود جاودانه شدند.
این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
نظر بدهید