چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد‌ «احمد عزیزی» برگزار می‌شود
شنبه 19 فروردين 1396

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد‌ «احمد عزیزی» برگزار می‌شود

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: روز پنجشنبه، 24 فروردین‌ماه سال‌جاری چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد «احمد عزیزی» با حضور بزرگان شعر و ادب استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الا‌سلام رحیم جعفری پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خواهر زنده یاد«احمد عزیزی» برگزار شد، اظهار داشت: روز پنجشنبه، 244 فروردین سال‌جاری، چهلمین روز درگذشت زنده یاد«احمد عزیزی» با حضور بزرگان شعر و ادب استان برگزار می‌شود.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: جلسه هماهنگی چگونگی برگزاری این مراسم در روز شنبه، 19 فروردین‌ماه با حضور نمایندگان اداره‌های شهرداری، حوزه هنری، صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
گفتنی است، احمد عزیزی شاعر و ادیب توانمند ایران بود که در زمینه شعر آیینی و انقلاب با درونمایه‌ای عرفانی فعالیت می‌کرد، وی آثار متعددی به نظم و نثر از خود بجا گذاشته که از آن جمله می‌توان به «کفش‌های مکاشفه» اشاره کرد.
عزیزی شاعری با سبک منحصر به‌فرد بود که سعی داشت معنویت و عرفان اسلامی را با فرم جدیدی از مثنوی در شعر معاصر بیان کند، این شاعر انقلابی 9 سال پایانی عمرش را در حالت بیماری و اغما به سر برد و سرانجام بعد از ظهر روز دوشنبه، 16 اسفندماه سال گذشته در سن 58 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به سرای باقی شتافت.
 
نظر بدهید