واسپاری مدیریت سالن یاس به مجمع ناشران انقلاب/ مکان برپایی سالن تغییر کرد
شنبه 26 فروردين 1396

سیدعارف علوی:

واسپاری مدیریت سالن یاس به مجمع ناشران انقلاب/ مکان برپایی سالن تغییر کرد

معاون مجمع ناشران انقلاب اسلامی از واسپاری مدیریت سالن یاس به این مجمع در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، سیدعارف علوی، معاون مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، از واسپاری مدیریت سالن یاس به این مجمع در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: مجمع ناشران انقلاب اسلامی سال گذشته با ارسال نامه‌ای به وزارت ارشاد، پیشنهاد برپایی سالن یاس در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران را داد؛ به همین منظور جلسه‌ای در روز پنجشنبه، 24 فروردین‌ماه، با حضور مسئولان مجمع و مسئولان مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی برگزار شد.
وی ادامه داد: در این جلسه قرار شد که برپایی سالن یاس برعهده مجمع ناشران انقلاب اسلامی باشد.
معاون مجمع ناشران انقلاب اسلامی به اهم برنامه‌های این مجمع برای سالن یاس اشاره کرد و افزود: ماهیت برپایی سالن یاس، ارائه گزیده نشر سال قبل است؛ به عبارت دیگر سالن یاس در نظر دارد تا نشر جدی سال 95 را ارائه دهد. همچنین معرفی کتاب، برگزاری جلسات رونمایی آثار، طراحی اینفوگرافی و ارائه سیر مطالعاتی در حوزه‌های مختلف از جمله مهمترین برنامه‌های مجمع برای این دوره است که در جلسه روز پنجشنبه نیز مطرح شد.
علوی همچنین درباره مساحت و مکان سالن یاس برای سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب نیز گفت: مکان سالن یاس برای نمایشگاه سال جاری تغییر کرده است؛ به این معنی که یک طبقه پایین‌تر از سال گذشته و در زیرزمینی که پیش از این مکان روابط عمومی بود، برپا خواهد شد. مساحت سالن در کل افزایش چندانی ندارد.
سالن یاس که در چند سال اخیر به کوشش مجمع ناشران انقلاب اسلامی در دوره‌های مختلف نمایشگاه‌های کتاب راه‌اندازی شده، مدلی از نمایشگاه مطلوب کتاب خوانده می‌شود. در این سالن، گزیده‌ای از بهترین آثار حوزه نشر در زمینه‌های مختلف جمع‌آوری شده و به مخاطب کمک می‌کند تا کتاب‌های شاخص را از میان انبوهی از کتاب‌های زرد و کم‌محتوا بشناسد. این سالن در سال‌های گذشته با برگزاری نشست‌های مختلف در موضوعات گوناگون و همچنین ارائه آثار برتر توانسته نظر مخاطبان را به سمت خود جلب کند.
سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت‌ماه میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در شهر آفتاب است.
 
نظر بدهید