نگاهی کوتاه به زندگی بزرگان/ «شخصیت‌های مانا» به نمایشگاه کتاب می‌آیند
یکشنبه 27 فروردين 1396

نگاهی کوتاه به زندگی بزرگان/ «شخصیت‌های مانا» به نمایشگاه کتاب می‌آیند

مجموعه ۱۰ جلدی از «شخصیت‌های مانا» با هدف ارائه زندگی‌نامه افراد تأثیرگذار در تاریخ معاصر از سوی سوره مهر در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، 10 جلد از مجموعه «شخصیت‌های مانا» به کوشش انتشارات سوره مهر برای نخستین‌بار در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.
این مجموعه 10 جلدی تلاش دارد تا با نثری روان و ساده، به زندگی 10 تن از شخصیت‌های برجسته تاریخ معاصر بپردازد. در این مجموعه که جزو فاز نخست این مجموعه به شمار می‌آید، زندگی حاج حسین قمی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی، سید محمد فرزان، سلمان هراتی، غلامرضا سعیدی، طاهره صفارزاده، سیدمحمدعلی داعی الاسلام، جعفر شهیدی، مجید شریف واقفی و بهاء‌الدین محلاتی مورد بررسی قرار گرفته است.
گروهی پژوهشی شخصیت‌های مانا از اردیبهشت سال 88 با هدف تدوین مجموعه‌ای پژوهشی، علمی و اسنادی در زمینه‌های مختلف ادبی، سیاسی، ورزشی، فرهنگی و ... در حوزه هنری تشکیل شد. هدف از تدوین این مجموعه، ارائه اثری در قالب علمی برای گروه مخاطبان دانشجویی و دانشگاهی است.
برای این مجموعه 100 مدخل در نظر گرفته شده است که قرار است به زندگی 100 شخصیت تأثیرگذار در تاریخ معاصر بپردازد.
یحیی آریا بخشایش، دبیر گروه پژوهشی شخصیت‌های مانا، پیش از این درباره شیوه کار در این مجموعه گفت: از ابتدا تاکنون کارهای اجمالی بسیاری درباره زندگی‌نامه‌ها صورت گرفته اما در این مجموعه همه کارها به صورت گروهی انجام شده و هر شخص مدخلی را برای تالیف انتخاب و روی آن شخصیت کار کرده است؛ ما در موارد کارشناسی هم با رای گروه آثار را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم. همچنین در این مجموعه برای تنوع قلم و نگاه ما از نویسندگان توانا و پژوهشگران ارجمند بیرون از گروه هم استفاده کرده‌ایم که غالباً از اساتید ادبیات و پژوهشگران برتر هستند به عنوان نمونه علی اصغر دادبه، رضا مختاری اصفهانی و ... در این مجموعه آثاری را تالیف کردند.
سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران از روز 13 اردیبهشت‌ماه به مدت 10 روز در شهر آفتاب میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.
 
نظر بدهید