سوره‌مهر دست پُر به نمایشگاه کتاب می‌آید
دوشنبه 28 فروردين 1396

سوره‌مهر دست پُر به نمایشگاه کتاب می‌آید

انتشارات سوره مهر حوزه هنری با آثار تازه چاپ شده در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، در حالی که کمتر از 20 روز به برگزاری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران «شهرآفتاب» باقی مانده است، ناشران کشور از کتاب‌های جدید خود به منظور عرضه در این نمایشگاه خبر می‌دهند.
انتشارات سوره مهر امسال نیز قرار است با کتاب‌های جدید به استقبال سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برود.
 
آثار «روزهای بی‌آیینه» و «همه سیزده‌سالگی‌ام» از گلستان جعفریان، «گلستان یازدهم» نوشته مهناز ضرابی‌زاده، «نرگس» از رحیم مخدومی و «پناهگاه بی‌پناه» به قلم مهناز فتاحی از آثار قابل توجه این ناشر در حوزه دفاع مقدس است که در نمایشگاه عرضه خواهد شد.
«لبخند با مغز اضافه» اثری پژوهشی درباره طنز که با ترجمه و تالیف حسین یعقوبی و «زندگی واژه‌ها» گزیده شعرهای آزاد و نیمایی به کوشش مرتضی نوربخش از دیگر آثار این ناشر در نمایشگاه کتاب است.
دو جلد پایانی مجموعه طنز «دار و دسته دارعلی» به قلم اکبر صحرایی از سوی انتشارات سوره مهر در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب توزیع خواهد شد. «بمب کلاغی» و «خمپاره‌های نقلی» عنوان جلدهای ششم و هفتم مجموعه «دار و دسته دارعلی» است.
 
فهرست تازه‌های «سوره مهر» در سی‌اُمین نمایشگاه کتاب به همراه معرفی اختصاصی هر کتاب را در ادامه با هم می‌خوانیم:
 
* کتاب «روزهای بی‌آیینه» به قلم «گلستان جعفریان» است. این کتاب که از سوی انتشارات سوره مهر چاپ  شده شامل خاطرات «منیژه لشکری» همسر «سرلشکر خلبان شهید آزاده حسین لشکری» از زندگی‌اش و چگونگی تحمل 18 سال دوری از همسرش در دوره اسارت است.
 
* همچنین کتاب «همه سیزده‌سالگی‌ام» هم به قلم «گلستان جعفریان» است.  کتاب «همه سیزده سالگی ام» در 18 فصل به خاطرات طحانیان از زمان قبل از اعزام به جبهه تا دوران اسارت و بعد آزادی پرداخته است. نویسنده در این اثر تلاش کرده تا طحانیان 13 ساله را به تصویر بکشد.
 
* کتاب «گلستان یازدهم» نوشته مهناز ضرابی‌زاده است. «گلستان یازدهم» یک عاشقانه آرام در دل جنگ است. خاطرات زهرا پناهی روا، همسر علی چیت‌سازیان از سرداران شهید استان همدان است. کتاب در  17 فصل تدوین شده و از زمان تولد فرزند شهید آغاز می‌شود تا این روزهای راوی ادامه می‌یابد.
 
 * کتاب «پناهگاه بی پناه» به قلم مهناز فتاحی نگاشته شده است. «پناهگاه بی پناه» به مجموعه خاطرات  بازماندگان بمباران پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه می‌پردازد. بمباران پناهگاه پارک شیرین یک حادثه تروریستی برنامه ریزی شده از سوی منافقین بود که با دادن گرا به ارتش بعث عراق ننگی بزرگ را در کارنامه سیاه خود ثبت کردند.
 
* کتاب «لبخند با مغز اضافه» اثری است پژوهشی درباره طنز که با ترجمه و تالیف «حسین یعقوبی» در باره  رابطه طنز و فلسفه نگاشته شده است. این اثر برای اولین بار در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب توسط سوره مهر منتشر می شود.
 
* دو جلد پایانی مجموعه طنز «دار و دسته دارعلی» به قلم اکبر صحرایی از سوی انتشارات سوره مهر در  سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب توزیع خواهد شد.
این اثر که با محوریت طنز نوشته شده به جلد هفتم رسیده و قرار است دو جلد پایانی، برای نخستین‌بار در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه شود. «بمب کلاغی» و «خمپاره‌های نقلی» عنوان جلدهای ششم و هفتم مجموعه «دار و دسته دارعلی» است.
 
* کتاب «نظام نامه حرب» اثری از مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری نیز از سوی  انتشارات سوره مهر در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب توزیع خواهد شد. این کتاب در برگیرنده یکصد و ده فرمان آیت الله بلادی بوشهری به مبارزان تنگستان در دوران جنگ جهانی اول است.
 
* کتاب «این سرزمین امین ندارد» سرودهای سعید عاشقی، شاعر و منتقد ادبی با رویکرد مقاومت و پایداری  است.
 
اشعار این اثر با 33عنوان شعر در قالب آزاد سروده شده‌اند.   شاعر در اغلب آثارش سعی داشته با نگاهی متفاوت به روایت دغدغه ها خود از انقلاب، مبارزه، دفاع و پایداری بپردازد. «سعید عاشقی» به خوبی توانسته به پیوند میان مقاومت، پایداری، ارزش های جامعه اسلامی و تحولات برخی ملت های تحت ظلم و استبداد  با نگاهی مبتنی بر آرمانخواهی و انسان مدارانه بپردازد.
 
 «این سرزمین امین ندارد» تولید حوزه هنری استان قزوین در 79 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و در قطع  رقعی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
 
* کتاب «گزیده افتخار» اثر «محمدرضا کلانتری سرچشمه» با موضوع انقلاب اسلامی است.
 
این مجموعه در برگیرنده گزیده‌‌‌‌‌ای از اسناد و اعلامیه‌های انقلاب اسلامی در استان یزد از سال 1341 تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همچنین برگزاری جشن پیروزی جمهوری اسلامی در رفراندوم 12 فروردین 1358 است.
 
نظر بدهید