سخن از ریحانۀ خلقت با زبان ادبیات در کتاب «پیدای پنهان»
شنبه 20 شهريور 1395

پیدای پنهان

سخن از ریحانۀ خلقت با زبان ادبیات در کتاب «پیدای پنهان»

«پیدای پنهان» داستان‌هایی است برخاسته از حسی لطیف که خواننده را به خواندن ادامۀ آن‌ها ترغیب می‌کند. داستان‌هایی که طولانی نیست و نویسنده از مطول‌گویی دوری کرده و سعی داشته در کوتاه‌ترین حد ممکن حرف خود را به خواننده منتقل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، زن آن گوهری است که هنوز کسی به منزلت او دست نیافته و زنان بزرگ تاریخ در بالندگی بشر نقش مهمی داشته‌اند. نقشی که به تعبیری می‌توان گفت مرد از دامن زن به معراج رفته است و اگر نیک نگریسته شود، بر نقش مهم و والای این گوهر خلقت صحه خواهند گذاشت.

چند تن از نویسندگان کتابی با عنوان «پیدای پنهان» متشکل از داستان‌های کوتاه کوتاه نوشته‌اند و انتشارات فرهنگ‌گستر آن را منتشر کرده که در آن با زبانی ادبی به مقام این دردانه خلقت اشاره کرده‌اند.

این کتاب که سرشار از لحظات لطیف و زلال است، خواننده را برای لحظاتی با حس خوب مادرانه‌ای که در تمام زنان نهفته روبرو می‌کند و موقعیت‌های مختلفی که بانوان در آن‌ها قرار دارند را به خواننده نشان می‌دهد.

مادر، خواهر، همسر، معلم، دختر و ... نقش‌هایی است که این جنس بر عهده دارد و در داستانک‌های این کتاب به آن‌ها اشاره شده است و خواننده تجربه‌هایی خواندنی را با نویسندگان کتاب به شراکت می‌نشیند.

داستان‌هایی که برخاسته از حسی لطیف است و خواننده را به خواندن ادامۀ آن‌ها ترغیب می‌کند. داستان‌هایی که طولانی نیست و نویسنده از مطول‌گویی دوری کرده و سعی داشته در کوتاه‌ترین حد ممکن حرف خود را به خواننده منتقل کند.

«پیدای پنهان» حاصل طبعی مانند نسیم سحر است که در آن از ریحانۀ خلقت سخن گفته و خواننده را با روحیات این گل آشنا کرده است. نویسندگان، کتابشان را به ساحت ملکوتی بهانۀ خلقت حضرت صدیقه طاهره (س) اهدا کرده‌اند.

کتاب «پیدای پنهان» مجموعه‌ای از داستان کوتاه کوتاه با محوریت شخصیت «زن» است که گروه پژوهشی مؤسسۀ طلیعه رویش با همکاری انتشارات فرهنگ‌گستر روانۀ بازار کتاب شده است.

نظر بدهید