انتشارات سروش کتاب «چراغ هدایت» استاد شجاعی را معرفی کرد
یکشنبه 21 شهريور 1395

هم‌زمان با روز عرفه؛

انتشارات سروش کتاب «چراغ هدایت» استاد شجاعی را معرفی کرد

چاپ چهارم کتاب «چراغ هدایت» هم‌زمان با روز عرفه و ایام شهادت سفیر حضرت ابا عبدالله(ع) که مجموعه‌ای از سخنان آیت‌الله استاد محمد شجاعی با موضوع امام حسین (ع) و قیام خونین عاشوراست، از سوی انتشارات سروش معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «چراغ هدایت» مجموعۀ سخنرانی‌های آيت‌الله محمد شجاعی در خصوص امام حسین(ع)و نهضت ماندگار و جاودان عاشورا است که با همکاری انتشارات سروش و رادیو قرآن منتشر شده و سه چاپ قبلی آن با استقبال خوب مردم و علاقه‌مندان به فرهنگ عاشورا مواجه شده است.

در حقیقت، مجموعۀ حاضر متن بازنویسی شده و تدوین یافته از سخنرانی‌های آیت‌الله محمد شجاعی است که به بررسی و بیان دلایل و درس‌های قیام امام حسین(ع)، تأثیرگذاری شخصیت‌های عاشورایی و حماسه‌سازان این قیام می‌پردازد.

آیت‌الله محمد شجاعی محقق، نويسنده و مدرس عرفان اسلامی و از علمای علم اخلاق هستند و اثر حاضر هشتمین مجلد از آثار این استاد گران‌قدر و فرهیخته است. ایشان سال‌هاست که در پرتو خورشید تعالیم انبیاء و بهره‌گیری از آیات و روایات احیاگر خویش به تربیت مشتاقان وصال می‌پردازند.

در بخشی از کتاب آمده است: «ثارالله یعنی خون خدا. هم خون خدا و هم خونی است که خداوند طلبکار آن است. در عالم دو خون به راه افتاده؛ یکی خون سید الشهدا ء یکی هم خون‌خواهی آن از ناپاکان. یکی خون پاکی که از سید الشهداء ریخته شد و بقیه تبع آن هستند. همچون خون انبیائی که از قبل از ایشان بر زمین جاری شده یا هر خون پاکی که بعد از ایشان تا روز قیامت بر زمین جاری می شود، که همۀ این‌ها جوشش یک خون بیشتر نیست که همان خون خداست.»

کتاب چراغ هدايت در هفت فصل به نگارش درآمده است. فصل اول با عنوان حسین(ع) بندۀ بی‌مانند خدا با فرازی از زیارت مطلقۀ امام حسین(ع) شروع می‌شود و آیت‌الله محمد شجاعی با ترجمۀ این زیارت گوشه‌ای از راه بندگی امام حسین(ع) را بیان می‌کند.

در فصل دوم، خواننده با ثواب گریه برای امام حسین(ع) آشنا می‌شود که در بیان آن احادیث و روایات زیادی نیز از سوی آیت‌الله شجاعی بیان می‌شود و اما فصل سوم نیز در راستای فصل قبل ثواب زیارت امام حسین(ع) را بیان می‌کند و از اجر و پاداشی که خداوند بر این زیارت قرار داده است، سخن به میان می‌آورد.

فصل چهارم مکارم اخلاقی و فضائل وجودی حضرت امام حسین(ع) را از منظر احادیث و روایات مورد بررسی قرار می‌دهد و فصل پنجم با عنوان خون سیدالشهداء و اشتداد غضب الهی، قیام سیدالشهدا (ع) را برای خوانندگان بازگو می‌کند.

دو فصل آخر با نام‌های هل من ناصر ینصرنی و قیام مختار ثقفی به زوایای مختلف قیام امام حسین(ع) و حوادث بعد از آن که مربوط به قیام مختار ثقفی است، می‌پردازد. صفحات پایانی کتاب هم استاد آیت‌الله محمد شجاعی تذکراتی دربارۀ محرم و حضور در مجالس پربرکت این ماه را با منابع و مآخذ مختلف بیان نموده است.

چاپ چهارم کتاب چراغ هدایت در ۱۲۰ صفحه با قیمت 6 هزار تومان در شمارگان دو هزار نسخه از سوی انتشارات سروش برای مشتاقان فرهنگ عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیۀ کتاب به‌صورت تک‌جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir امکان پذیر است.

نظر بدهید