معرفی کتاب «۱۱ سپتامبر؛ توطئۀ صهیونیست‌ها علیه آمریکا»
یکشنبه 21 شهريور 1395

۱۱ سپتامبر؛ توطئۀ صهیونیست‌ها علیه آمریکا

معرفی کتاب «۱۱ سپتامبر؛ توطئۀ صهیونیست‌ها علیه آمریکا»

هم‌زمان با سال‌روز انفجار برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در ۱۱ سپتامبر، کتاب «۱۱ سپتامبر؛ توطئۀ صهیونیست‌ها علیه آمریکا» معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از نسیم آنلاین، کتاب «11 سپتامبر؛ توطئۀ صهیونیست‌ها علیه آمریکا» نوشتۀ ویکتور تورن و با ترجمۀ شادی هزاره در شمارگان 1000 جلد در سال 94 توسط مؤسسه فرهنگی هنری انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانۀ بازار کتاب شد.

کتاب 11 سپتامبر؛ توطئۀ صهیونیست‌ها علیه آمریکا با پرده‌برداشتن از حقیقت ماجرای تروریستی 11 سپتامبر، در بخش‌های مختلف به بررسی نقش گروه‌های دخیل در ماجرا، مغز متفکر عملیات، کمیسیون لاپوشانی 11 سپتامبر، حلقه‌های جاسوسی اسرائیل، نقش نومحافظه‌کاران و افشاگری‌های پس از عملیات تروریستی می‌پردازد.

 در مقدمۀ کتاب آمده است: عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر بزرگترین حادثۀ تروریستی تاریخ ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌رود که پیامدهای سیاسی و نظامی مهمی برای این کشور و جامعۀ جهانی به دنبال داشت. برخی آن را با حادثۀ پرل هاربر مقایسه کرده و معتقدند این حادثه تاریخ آمریکا را تغییر داده است. در این عملیات تروریستی، چهار فروند هواپیمای مسافربری خطوط هواپیمایی آمریکا با تمام خدمه و سرنشینانان آن ربوده شدند و پس از کنترل آن توسط هواپیماربایان به برج‌های تجارت جهانی و پنتاگون اصابت کردند که این حوادث حدود سه هزار کشته برجای گذاشت. بلافاصله پس از این حملات تروریستی، آمریکا به منظور انتقام‌جویی و مقابله با گروه تروریستی القاعده به افغانستان حمله کرد و پس از وارد نمودن خسارات سنگین، این کشور را به اشغال خود درآورد. پس از آن، عراق نیز به بهانۀ وجود سلاح کشتارجمعی مورد هجوم ایالات متحده قرار گرفت و به اشغال درآمد. این حملات علاوه بر اینکه بیشتر تأسیسات زیربنایی عراق را ویران کرد، تلفات انسانی بسیار گسترده‌ای داشت؛ به طوری که صدها‌هزار غیرنظامی در این حملات کشته شدند و میلیون‌ها انسان آواره و بی‌خانمان شدند و تبعات ناگوار آن پس از گذشت یک‌دهه همچنان مردم این کشورها را تحت‌تأثیر قرار داده است.

از سوی دیگر موج اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی و فشار فزاینده به کشورهای اسلامی مخالف سلطۀ آمریکا به‌شدت گسترش یافت. چنان که به اعتقاد یکی از نویسندگان غربی حادثۀ ۱۱ سپتامبر باعث رشد تصاعدی اسلام هراسی شد، به طوری که در این سال‌ها اسلام و خاورمیانه به تیتر اول خبرهای منفی خبرگزاری‌های غربی تبدیل شده است.

 پس از گذشت یک دهه، هنوز ابعاد مختلف این حادثه روشن نشده است. امروزه در کنار تحلیلی‌های رایجی که از این حوادث وجود دارد، برخی از تحلیلگران معتقدند که این عملیات تروریستی با اطلاع قبلی دولت آمریکا و با طراحی و برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها صورت گرفته است.

ویکتور تورن نویسندۀ کتاب از جمله نویسندگانی است که بر نقش محوری رژیم صهیونیستی در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر تأکید دارد. وی با تحلیل ابعاد مختلف این حادثه و با ارائۀ شواهد و مستندات مختلف، رد پای صهیونیست‌ها را در جای‌جای این سناریو نشان می‌دهد. او  معتقد است حادثۀ ۱۱ سپتامبر، نه عملیاتی تروریستی از سوی مسلمانان بلکه توطئه‌ای داخلی/خارجی است که با هماهنگی نومحافظه‌کاران و صهیونیست‌های افراطی طراحی و اجرا شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیۀ کتاب به آدرس خیابان انقلاب، خیابان 12فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران، تلفن: 66961536 و یا به‌منظور خرید اینترنتی به آدرس  irdc.ir مراجعه کنند.

نظر بدهید