انتخاب سه کتاب در ششمین پویش کتاب‌خوانی «روشنا»
سه شنبه 23 شهريور 1395

انتخاب سه کتاب در ششمین پویش کتاب‌خوانی «روشنا»

کتاب‌های ششمین دورۀ پویش مطالعاتی «روشنا» معرفی شده که در این دوره یک کتاب از سیدمهدی شجاعی به مخاطبان معرفی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب‌های دورۀ ششم پویش مطالعاتی «روشنا» مشخص شد.

در این دوره از پویش مطالعاتی «روشنا»، سه کتاب معرفی شده تا طیف مختلفی از مخاطبان را در بر بگیرد. برای این دوره کتاب «سقای آب و ادب» اثر سید مهدی شجاعی به‌عنوان یکی از کتاب‌های این دوره معرفی شده که انتشارات کتاب نیستان آن را منتشر کرده است.

«سقای آب و ادب»، اثری است متفاوت از سیدمهدی شجاعی. اثر شامل ده فصل است: عباسِ علی. عباسِ ام‌البنین. عباسِ عباس. عباسِ سکینه. عباسِ مواسات. عباسِ زینب. عباسِ ادب. عباسِ حسین. عباسِ فرشتگان. عباسِ فاطمه. در هر فصل رفت و برگشت روایی متعدد و متنوعی دیده می‌شود و در حرکتی سیال، راویان جای به هم می‌دهند و شکست‌ها به‌سرعت خوانش می‌افزاید و زوایایی جدید از مفهوم را روشن می‌کند.

کتاب دومی که در این دوره به مخاطبان معرفی شده، کتاب «رحمت واسعه» اشارات و مواعظ مرحوم آیت‌الله بهجت در باب حضرت سیدالشهدا(ع) است.

مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره با در نظر گرفتن اهمیت ویژۀ این موضوع، بر آن شد که کتابی با محوریت موضوع حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و واقعۀ عظیم عاشورا، برگرفته از گفتار و سیرۀ آن عالم عارف منتشر سازد. این کتاب پس از تلاش فروان، با پشت‌سرگذاشتن مراحل گوناگون گردآوری و تنظیم شده است.

کتاب سوم ششمین دورۀ پویش مطالعاتی «روشنا»، برای گروه سنی کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است. «بچه‌های عاشورا» عنوان اثری به قلم طاهره ایبد است که روایت­گر جوانان و نوجوانان قهرمانی است که در کنار امام حسین (ع) و برای اسلام، فداکاری­‌ها و دلاوری­‌های بسیاری انجام داده­‌اند. این کتاب را انتشارات «به‌نشر» وابسته به آستان قدس رضوی منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش به‌زودی زمان آغاز این پویش اعلام خواهد شد و مخاطبان می‌توانند کتاب‌های این پویش را از فروشگاه‌های سراسر کشور خریداری کنند. پنجمین پویش کتاب‌خوانی «روشنا» چندی پیش با محوریت سه کتاب دیگر برگزار شده بود.

رمان «ملاقات در شب آفتابی»، «گام‌های سلوک» و «شهر ضرب المثل‌ها» سه کتابی است که در دور قبل معرفی شده بود. همچنین رمان «نامیرا» اثر صادق کرمیار نیز در دورۀ چهارم به مخاطبان معرفی شد که مورد استقبال قرار گرفت.

نظر بدهید