رونمایی از 12 عنوان کتاب استان فارس در هفتۀ دفاع مقدس
چهارشنبه 24 شهريور 1395

رونمایی از 12 عنوان کتاب استان فارس در هفتۀ دفاع مقدس

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در هفتۀ دفاع مقدس از 12 عنوان کتاب تازه رونمایی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، عبد‌الرضا قیصری، معاون هنری و ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این انتشارات دوازده عنوان کتاب تازه در دست انتشار دارد که به مناسبت هفتۀ دفاع مقدس رونمایی می‌شود.
وی با بیان این‌که برخی از این آثار در قالب پژوهشی نوشته شده‌اند، افزود: آثار دیگر در قالب‌ مجموعه سروده‌ها و تاریخ شفاهی منتشر می‌شوند. کتاب «تذکرۀ شاعران دفاع مقدس استان فارس» یکی از آثار تازه‌ نشر است که فاطمه فاضلی آن را نوشته است.

قیصری از کتاب «خنده‌های عمل‌ نکرده» یاد کرد و گفت: در این کتاب، پژوهشی بر طنز دفاع مقدس داشته‌ام و شیوۀ نگارش طنز‌پردازان این عرصه را بررسی و تحلیل کرده‌ام.

معاون هنری و ادبیات  اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از کتاب‌های «شیر بازی‌دراز» و «آبی چون خلیج» به‌عنوان آثاری یاد کرد که در قالب تاریخ شفاهی منتشر می‌شوند و افزود: کتاب «شیر بازی‌دراز» را میثم محمدی دربارۀ سرهنگ بازنشسته جانباز ارتشی حسین دبیری و کتاب «آبی چون خلیج فارس» را نیز همین نویسنده دربارۀ سردار شیخی نوشته است.

قیصری کتاب «پشت آن ستون‌های دود» را اثری داستانی نوشتۀ ذبیح‌الله یزدان‌پرست دانست و گفت: این کتاب مجموعه خاطره‌های مجید ایزدی است که در قالب داستان منتشر می‌شود. همچنین خاطرات رزمندگان در کتاب‌های «تک فریب» و «از خسرو شیرین» در قالب تاریخ شفاهی گردآوری و منتشر شده است.

به گفتۀ وی، کتاب‌های «آبادی سرداران» که به کوشش محمد‌جواد فرمانی آلبوم عکس و خاطرات شهدای روستای سلطان‌آباد شیراز را در بردارد، کتابی به قلم حمید اکبرپور برای شهیدان مدافع حرم، کتاب «راویان کوچ و عروج» نوشتۀ ساجده تقی‌زاده، کتابی دربارۀ شهدای جهرم و کتاب «ستارۀ دنباله‌دار» نوشتۀ مریم شیدا نیز مراحل پایانی چاپ را سپری می‌کند که در هفتۀ دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

نظر بدهید