انتخاب کتاب «بچه‌های عاشورا» ویژۀ کودکان و نوجوان
دوشنبه 29 شهريور 1395

عناوین منتخب ششمین پویش مطالعاتی روشنا اعلام شد؛

انتخاب کتاب «بچه‌های عاشورا» ویژۀ کودکان و نوجوان

مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) از برگزیده شدن کتاب «بچه‌های عاشورا»، نوشتۀ طاهره ایبد در دورۀ ششم پویش مطالعاتی سراسری روشنا ویژۀ کودکان و نوجوان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به‌نشر( انتشارات آستان قدس رضوی)، جواد محمدزاده مقدم با اشاره به منتخب شدن اثر به‌نشر، گفت: «بچه‌های عاشورا» روایتگر جوانان و نوجوانان قهرمانی است که در کنار امام حسین (ع) و برای اسلام، فداکاری‌ها و دلاوری‌های بسیاری انجام داده‌‌اند.

وی با بیان اینکه «بچه‌های عاشورا» برای گروه سنی کودک و نوجوان از انتشارات به‌نشر برای این دوره از پویش مطالعاتی روشنا انتخاب شده است، گفت: این اثر مجموعۀ داستان‌های مذهبی است که توسط طاهره ایبد، برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته شده و به طور کلی هدف آن تصویرسازی واقعۀ کربلا به‌صورت ملموس‌تر برای نسل امروز است.

وی بیان کرد: «بچه‌های عاشورا » در سه فصل «مرد میدان» روایت قاسم فرزند حسن بن علی(ع) با تصویرگری بیوک ملکی، «از غریبه‌ها می‌ترسم» روایت محمد فرزند سعید بن عقیل با تصویرگری پژمان رحیمی‌زاده و «جنگ‌جوی کوچک» روایت عبدالله فرزند حسن بن علی(ع) با تصویرگری فرشید شفیعی، تهیه و سعی شده با تصویرسازی‌هایی که در صفحات آن وجود دارد، به واقعۀ بزرگ کربلا برای نسل امروز بپردازد.

وی افزود: این کتاب با نقل سه داستان از واقعه کربلا، این هدف را دنبال می‌کند که نسل کودک و نوجوان امروز را با توصیف شرایط سختی که امام حسین(ع)، خانواده و یارانش در آن روز داشتند، آشنا سازد.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر تصریح کرد: اثر «بچه‌های عاشورا»، با نگاهی داستانی همراه با تصویرگری در صفحات و توصیف لحظه به لحظۀ این واقعه، به تعریف شرایط امام و یارانش می‌پردازد و در این مجموعه سعی شده داستان‌ها به‌گونه‌ای بیان شود که نسل امروز بتواند با مطالعۀ این کتاب با سختی شرایط امام و یارانش در روز واقعه، ارتباط برقرار کنند.

وی یادآور شد: این کتاب سعی دارد در قالب داستان‌هایی کوتاه به بیان واقعۀ کربلا بپردازد و نگارنده با این هدف که عاشورا روزی است که امام سوم شیعیان و هفتاد و دو تن از یارانش برای دفاع از اسلام واقعی شهید شدند تا دروغگویان و کافران نتوانند چهره واقعی اسلام و مسلمانی را نابود کنند، شرایط این واقعه را به‌صورت داستانی نقل کرده است.

محمدزاده مقدم عنوان کرد: هدف از تولید این مجموعه این است تا نسل امروز با کودکانی که در واقعۀ بزرگ و تاریخی کربلا حضور داشتند و سختی‌هایی که در این راه گریبانگیرشان شد؛ آشنا شوند، چرا که در میان یاران امام حسین (ع) کودکان و نوجوانانی بودند که با شجاعت تمام در این واقعه و وقایع مربوط به آن شرکت داشتند و شهید شدند و  این مجموعه نقل قصۀ شهادت آنان برای بچه‌های امروز است.

مجموعه کتاب «بچه‌های عاشورا » برای اولین بار در سال 1395 در 48 صفحه ، قطع رقعی و شمارگان 10 هزار نسخه به چاپ رسیده است.

پویش مطالعاتی روشنا با مشارکت انتشارات به‌نشر برای شناخت و درس آموزی همگان؛ با ابعاد مختلف قیام جاودانۀ حضرت اباعبدالله حسین(ع) و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، در حرکتی مردمی طی هماهنگی با مراکز پخش و کتاب‌فروشان با صرف نظر از حقوق مادی و کاهش قیمت از 10 هزار تومان به 4 هزارتومان، این کتاب را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

گفتنی است، در ششمین دورۀ پویش مطالعاتی «روشنا» سه کتاب «سقای آب و ادب» اثر سیدمهدی شجاعی از انتشارات کتاب نیستان و «رحمت واسعه» اشارات و مواعظ مرحوم آیت‌الله بهجت در باب حضرت سیدالشهدا(ع) توسط مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت و «بچه‌های عاشورا» از انتشارات به‌نشر معرفی شده‌اند. همچنین پنجمین پویش کتاب‌خوانی «روشنا» چندی پیش با محوریت سه کتاب با نام‌های رمان «ملاقات در شب آفتابی»، «گام‌های سلوک» و «شهر ضرب‌المثل‌ها» معرفی  و برگزار شد، همچنین رمان «نامیرا» اثر صادق کرمیار نیز در دورۀ چهارم به مخاطبان معرفی و مورد استقبال قرار گرفت.

علاقه مندان به تهیه  مجموعه« بچه های عاشورا » و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق شماره تلگرام 09027652008و  سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./

نظر بدهید