روایتی از نوجوانان دهۀ ۶۰ و جنگ در «مثل چشم‌های بابا» تجدید چاپ شد
شنبه 03 مهر 1395

روایتی از نوجوانان دهۀ ۶۰ و جنگ در «مثل چشم‌های بابا» تجدید چاپ شد

کتاب «مثل چشم‌های بابا» اثر راضیه دهقان‌سلماسی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، «مثل چشم‌های بابا» که روایت داستانی زندگی یک جانباز برای کودکان است، به قلم راضیه دهقان‌سلماسی و تصویرگری پرویز اقبالی منتشر شده است.

هم‌زمان با هفتۀ دفاع مقدس کتاب «مثل چشم‌های بابا» بار دیگر به انتشار رسید. این کتاب روایت زندگی دختری است که با پدر جانباز خود زندگی می‌کند و به تصویر زندگی خود و پدرش می‌پردازد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: بابا برایم گنجشک می‌کشد. نوک گنجشک بابا به سینه‌اش چسبیده است. چشم‌های گنجشک در بال‌هایش است دلم برای بابا می‌سوزد و گریه می‌کنم. او سال‌هاست نمی‌بیند. یک خانه می‌کشم. دیوارهای خانه من کج است سقفش یک وری است و توی باغچه‌اش فقط یک بوتۀ کوچک روییده است که چند تا خار بلند دارد. دفترم را روبروی بابا می‌گذارم و می‌گویم بابا ببین نقاشی کشیدم. بابا به نقاشی‌ام دست می‌کشد و خارهای بوته توی دستش فرو می‌رود من را دعوا می‌کند و می‌گوید باغچه جای گل است نه خار. دست‌هایم را دور گردن بابا می‌اندازم و او را می‌بوسم.

این کتاب که مناسب گروه سنی «د» (دورۀ اول متوسطه) است، به تصویر سال‌های جنگ و آرمان و اهداف‌های جنگ برای کودکان می‌پردازد. مخاطبان می‌توانند با مطالعۀ این اثر با زندگی هم‌سالان خود در دههۀ 60 آشنا شوند. این اثر با شمارگان 5هزار نسخه و با قیمت 2هزار و 600 تومان قابل خریداری از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است.

نظر بدهید