روایات‌ رهبر معظم انقلاب از دفاع مقدس در «روایت‌نامه» منتشر شد
شنبه 03 مهر 1395

روایت‌نامه

روایات‌ رهبر معظم انقلاب از دفاع مقدس در «روایت‌نامه» منتشر شد

کتاب «روایت‌نامه» شامل روایات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دفاع مقدس به شکل فرهنگ الفبایی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «روایت‌نامه» فرهنگ الفبایی روایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از دفاع مقدس از سوی انتشارات شهید کاظمی روانۀ بازار کتاب شد.

این کتاب شامل صدها موضوع متناسب با دفاع مقدس در قالب الفبایی است که از کلام ولی امر مسلمین حضرت آیة‌الله‌العظمی خامنه‌ای استخراج شده است. این کتاب توسط معاونت پژوهش مؤسسۀ روایت سیرۀ شهدا قم و حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله ولی ابرقویی تدوین شده است.

موضوعات استخراجی کتاب، سوژه‌های مناسبی برای راویان عرصۀ دفاع مقدس است که در این کتاب گرد آمده است. برخی از موضوعات مهم «روایت‌نامه» عبارت است از: استقامت، آمریکا، آتش‌بس، ایمان، بصیرت، جانباز، جهاد، دشمن، سنت الهی، شهادت، شهید، قطعنامه و .... که ذیل هر کدام از این عناوین، نمایه و ریز موضوعات متعددی درج شده است.

با این کتاب منظومۀ فکری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در زمینۀ دفاع مقدس و ابعاد آن قابل ترسیم است، با مطالعۀ «روایت‌نامه» جوانب مختلف جهاد و دشمن‌شناسی و نیز شهید و شهادت و دیگر موضوعات مربوط به جنگ تحمیلی در کلام معظم‌له روشن می‌شود.

خوانندۀ کتاب به‌راحتی نظام گفتمانی ایشان پیرامون تأثیر به‌سزای عوامل معنوی، ابتکارات و شکوفایی استعداد جوانان نخبه در جنگ را خواهد شناخت. تأکید ایشان بر عوامل پیروزی ایران در جنگ مثل ایمان و استقامت و معنویت نشان‌دهندۀ این است که راویان این عرصه باید ابلاغ معارف جنگ را در اولویت رسالت خطیر خود قرار دهند.

کتاب «روایت‌نامه» که انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده، از طریق فروشگاه اینترنتی «من و کتاب» قابل خریداری است.

نظر بدهید