تازه‌ترین اثر جعفر شیرعلی‌نیا آماده انتشار شد
دوشنبه 05 مهر 1395

تازه‌ترین اثر جعفر شیرعلی‌نیا آماده انتشار شد

جعفر شیرعلی‌نیا با بیان اینکه تازه‌ترین اثرش آماده انتشار شده و در مرحله بازبینی نهایی است، گفت: کتاب «قرارگاه سری» به‌صورت مصاحبۀ شفاهی تدوین شده که برای آن با فرماندهان رده بالا مصاحبه کردم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، جعفر شیرعلی‌نیا نویسنده و پژوهشگر تاریخ در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، از اتمام نگارش تازه‌ترین کتابش خبر داد و گفت: کتاب «قرارگاه سری» روایتی از فراز و فرود قرارگاه رمضان در جنگ، به اتمام رسیده و در حال بازبینی نهایی است.

وی افزود:  این کتاب روایت فعالیت‌های قرارگاه برون‌مرزی رمضان است که کارهای چریکی و نامنظم را با همکاری کردهای عراقی در خاک عراق انجام می‌داد.

نویسندۀ کتاب «زندگی و زمانۀ آیت‌الله خامنه‌ای» گفت: این کار اولین کاری است که مبنای آن مصاحبه‌های شفاهی است و تقریباً در آن با اغلب فرماندهان قرارگاه رمضان مصاحبه شده است که اکنون به پایان رسیده است.

این پژوهشگر تاریخ با اشاره به زمانی که برای این کتاب صرف کرده گفت: این کار حدود سه سال طول کشیده که البته تمام این سه سال روی آن تمرکز نداشتم؛ ولی پیگیر مصاحبه‌ها بودم.

او در پاسخ به این سؤال که مگر فرماندهان این قرارگاه در قید حیات هستند، گفت: تقریباً تمام فرماندهان رده بالای قرارگاه رمضان زنده هستند که برای این کتاب از آن‌ها حدود 48 ساعت مصاحبه گرفتم.

شیرعلی‌نیا گفت: این کتاب بیشتر متن است و تفاوت‌هایی با کارهای قبلی که تصویری بود، دارد و نوع روایت و ساختار آن با کتاب‌های دیگر متفاوت است.

وی در پایان گفت: کتاب «قرارگاه سری» را برای نشر فاتحان تألیف کرده‌ام که اکنون در حال باز بینی نهایی است و انتشار آن به بعد از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس موکول می‌شود.

نظر بدهید