«مجموعه شعر کودک» به خط بریل منتشر شد
دوشنبه 05 مهر 1395

«مجموعه شعر کودک» به خط بریل منتشر شد

چهارده عنوان کتاب شعر کودک به خط بریل منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جدیدترین آثار شاعران حوزۀ کودک برای کودکان نابینا به انتشار رسید.

انتشارات کانون از چند سال پیش چاپ کتاب‌های بریل را برای کودکان و نوجوانان آغاز کرده است. هم‌اینک نیز این انتشارات از چاپ آثاری از مصطفی رحماندوست، افسانه شعبان‌نژاد، ناصر کشاورز، مهری ماهوتی و دیگر شاعران به‌نام حوزۀ کودک در قالب دو مجموعه با عنوان «مجموعه شعر کودک» خبر داده است.

«خاله جان دی دو و چند تا گردو»، «سلام! آدم فضایی»، «قد سر سوزن»، «بچه پیراهن»، «یک قاچ هندوانه»، «دامادی آقا کلاغه»، «من، مامان و مدرسه» و «صدای بال لک‌لک‌ها» برخی از کتاب‌هایی هستند که در این دو مجموعه گردآوری شده‌اند.
این آثار که پیش‌تر از سوی تصویرگران شناخته‌شده به تصویر در آمده بودند، دربرگیرندهۀ مفاهیم اجتماعی، رفتاری، مهارتی و موضوع‌هایی مثل طبیعت،‌ دوستی و زندگی روزمره هستند و با هدف برانگیختن تخیل کودکان در قالب کتاب‌های بریل به انتشار رسیده‌اند.

این آثار هم‌اینک به دست کتابخانه‌های کانون در سراسر کشور رسیده است و مراکز فراگیر کانون نیز به آن‌ها دسترسی دارند. دیگر علاقه‌مندان هم می‌توانند این کتاب‌ها را از تمامی کتاب‌فروشی‌های کانون در سراسر کشور به قیمت ۲۵‌هزار تومان تهیه کنند.

نظر بدهید