راهیابی دو کتاب انتشارات سروش به فهرست هجدهم لاک پشت پرنده
چهارشنبه 07 مهر 1395

راهیابی دو کتاب انتشارات سروش به فهرست هجدهم لاک پشت پرنده

هجدهمین جشن فصلی «لاک‌پشت پرنده» با حضور جمعی از نویسندگان، مترجمان و پیشکسوتان حوزۀ کتاب کودک و نوجوان روز جمعه ۹ مهرماه در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود که دو اثر کودک و نوجوان سروش حائز کسب لاک پشت پرنده هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ «لاک‌پشت پرنده» فهرستی از کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان است که با همکاری مشترک مؤسسۀ شهر کتاب و فصل‌نامۀ تخصصی پژوهش‌نامۀ ادبیات کودک و نوجوان تهیه می‌شود.گروهی از منتقدان و کارشناسان ادبیات کودک و نوجوان در پایان هر فصل، فهرستی از کتاب‌های کودک و نوجوان را معرفی می‌کنند. این فهرست ضمیمۀ فصل‎نامۀ پژوهش‌نامۀ ادبیات کودک و نوجوان منتشر می‌شود و قرار است راهنمای پدرها و مادرها، معلم‌ها و مربی‌ها و سایر علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان باشد تا مناسبت‌ترین کتاب‌های سال برای کتاب‌خوانی بچه‌ها و دانش‌آموزان انتخاب شود.

براساس همین گزارش، دو کتاب کودک و نوجوان انتشارات سروش از جمله «کوزه‌ای که تنها بود» تألیف طاهره ایبد و تصویرگری علی عطایی  و کتاب «خط خطو» نوشتۀ کلر ژوبرت به فهرست هجدهم کتاب‌های لاک‌پشت پرنده راه یافتند.

جشن امضای پاییزی «لاک‌پشت پرنده» از ساعت ۱۸ روز جمعه ۹ مهرماه با همنشینی با کتاب، بازی و خنده در فروشگاه مرکزی شهر کتاب همراه خواهد بود.

 
نظر بدهید