هر نویسنده حداقل یک کتاب درمورد پیامبر بنویسد
چهارشنبه 06 ارديبهشت 1396

مهناز فتاحی:

هر نویسنده حداقل یک کتاب درمورد پیامبر بنویسد

مهناز فتاحی، نویسنده و محقق، از انتشار یک کتاب جدید چهار جلدی در حوزه کودک با موضوع پیامبر اکرم(ص) خبر داد و در عین حال بر نگارش بیشتر کتاب‌هایی با موضوعیت پیامبر اکرم(ص) از سوی نویسندگان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، مهناز فتاحی، نویسنده و محقق، از انتشار یک کتاب جدید چهار جلدی در حوزه کودک با موضوع پیامبر اکرم(ص) خبر داد و در عین حال بر نگارش بیشتر کتاب‌هایی با موضوعیت پیامبر اکرم(ص) از سوی نویسندگان تاکید کرد.
این نویسنده در آستانه مبعث رسول‌الله(ص) در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با معرفی کتاب جدیدش با عنوان «دوستان عجیب پیامبر» اعلام کرد: این کتاب شامل چهار جلد است که اکنون در مرحله تصویرگری قرار دارد و طی چند ماه آینده از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر می‌شود.
وی ادامه داد: «دوستان عجیب پیامبر» در حوزه کودک نوشته شده است و تعداد صفحات بستگی به کار تصویرگری‌اش دارد. به عنوان نویسنده این کتاب، پیامبر را از نگاه یک موریانه، ابر، زمین و ماه به کودکان معرفی کردم که امیدوارم اثر خوبی باشد.
وی سپس به نقش ادبیات در بازنمایی سبک زندگی پیامبر اسلام پرداخت و گفت: ما واقعا در بخش پیامبرمان کم‌کاری کرده‌ایم. من شخصا خیلی دلم می‌خواهد از این به بعد توجه بیشتری به این مضمون داشته باشم؛ به ویژه برای کودکان که حتما در این حوزه باید کار کنیم. با توجه به فضایی که وجود دارد ما وظیفه داریم به عنوان یک مسلمان، بچه‌های مسلمان را با پیامبرشان بیشتر آشنا کنیم. به همین منظور، خودم به عنوان نویسنده اراده کردم و پا به این عرصه گذاشتم تا با مجموعه‌ای جدید و فکری خلاقانه، از منش و زیبایی‌های زندگی پیامبرمان برای بچه‌ها بگویم.
مهناز فتاحی همچنین اظهار کرد: اکنون خیلی خوشحالم و توصیه‌ام به نویسندگان عزیز این است که به عنوان یک مسلمان اولین قدمی که یک نویسنده می‌تواند بردارد این است که حداقل یک کار از پیامبر اکرم(ص) در سوابق خود داشته باشد و کتاب‌هایی بنویسند که در خور شأن پیامبر باشد. به نظرم این بخش در نویسندگی جای کار دارد، از نویسندگان می‌خواهم نترسند و وارد این عرصه شوند؛ چون واقعا پیامبرما پیامبر مهربانی و لبخند بود است.
 
نظر بدهید