تجربۀ کتابخوانی الکترونیکی در پویش «روشنا» با «فراکتاب»
شنبه 09 ارديبهشت 1396

تجربۀ کتابخوانی الکترونیکی در پویش «روشنا» با «فراکتاب»

نرم افزار «فراکتاب» با همکاری در هفتمین پویش مطالعاتی «روشنا» تجربه مطالعه الکترونیکی را به شرکت‌کنندگان در این پویش ارائه کرده است.

به نقل از خبرگزاری فارس،‌ نرم‌افزار کتابخوان «فراکتاب» در هفتمین دوره پویش مطالعاتی «روشنا» نسخه الکترونیک کتاب‌های این دوره را به خوانندگان ارائه می‌کند.
هفتمین دوره این پویش مطالعاتی – که از اسفند سال گذشته آغاز شده است - با همکاری نرم افزار کتابخوان «فراکتاب» (نسخه دیجیتال اثر بر بستر اندروید) با معرفی کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» و کتاب کودک «بچرخ تا بچرخیم» در حال انجام است.
کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا»، به قلم محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، به زیور طبع آراسته شده و مازیار بیژنی کاریکاتورهای کتاب را طراحی و اجرا کرده است.
نویسنده، کتاب را در مقدمه این گونه معرفی می کند: «هدف کتاب، آموزش تاریخ نیست بلکه روایت آن است! به همین دلیل هرچه در این کتاب می خوانید "مستند" است! یعنی منابع و اسنادش موجود است! هیچ مطلبی بدون سند نیامده! اما راست و دروغش گردن ما نیست! گردن نویسندگان محترم مطالبی است که نشانی آن ها در انتهای هر مطلب آمده! آن هایی که حال و حوصله تحقیق دارند به منابع مراجعه کنند و آن هایی که بی حال و حوصله اند به ما اعتماد کنند! »
کتاب «بچرخ تا بچرخیم» را هم محمد سرشار نوشته است و رسول آذرگون و حسین صفارزادگان، تصویرسازی‌های آن را انجام داده‌اند و مرکز اوج کودک و نوجوان آن را به چاپ رسانده است.
«بچرخ تا بچرخیم» ماجرای رویارویی یک خانواده ایرانی با زورگویی‌های آقای سام و پسرانش را روایت می‌کند و با ساده‌سازی مفاهیم اقتصاد مقاومتی برای کودکان، آن‌ها را با موضوعاتی مثل تولید داخلی و ساخت وسایل و ابزار بومی، آشنا می‌کند.
 
نظر بدهید