«لبنان زدگی» خواندنی شد
شنبه 09 ارديبهشت 1396

لبنان‌زدگی

«لبنان زدگی» خواندنی شد

کتاب «لبنان زدگی» روایتی از سفر به لبنان به قلم سید حسین مرکبی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «لبنان زدگی» سفرنامه لبنان اثر سید حسین مرکبی از سوی نشر آرما روانه بازار کتاب شد.
در بخشی از این کتاب آمده است: «فرودگاه رفیق حریری تنها فرودگاه مسافری لبنان بندانگشتی است؛ ... مساحت لبنان از استان قم، کوچکترین استان ایران در تقسیمات سابق، کمی کم تر و جمعیتش اندکی بیشتر است. شاید تشبیه لبنان به استان قم مخصوصا برای کسی که ایران را می شناسد کمی گمراه کننده باشد؛ چون لبنان در هیچ چیز به جز شمار جمعیت و مقدار مساحت و نه حتی جمعیت و مساحت به قم شبیه نیست و بلکه نقطه مقابل آن است. در حالی که من نویسنده نمی‌توانم از سرایت ویژگی‌های پیوند خورده با تصویر قم به لبنان در ذهن مخاطب جلوگیری کنم. شاید بهتر باشد بگویم لبنان در دریاچه ارومیه جا می‌شود. یا مثلا می‌توانم بگویم لبنان به عبارتی یک دهکده بزرگ است. این بهتر است. گو اینکه مفهوم لبنان با مفهوم دهکده فقط یک تفاوت دارد: در قانون اساسی این کشور هجده فرقه مذهبی به رسمیت شناخته شده اند. دهکده متکثر.»
کتاب «لبنان زدگی» سفرنامه لبنان در ١٠٤ صفحه با قیمت هزار 500 تومان از سوی نشر آرما منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند آن را از طریق شماره تلفن 32351709-031 سفارش داده و همچنین به صورت مجازی از فروشگاه اینترنتی «چهارسوق» تهیه کنند.
 
 
نظر بدهید