حضور حداکثری دانش‌آموزان در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس
شنبه 10 مهر 1395

همزمان با مراسم رونمایی از مجموعۀ ده جلدی «لاله‌های نوجوان» عنوان شد؛

حضور حداکثری دانش‌آموزان در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس

مراسم رونمایی از مجموعۀ ده جلدی «لاله‌های نوجوان» که شامل زندگی ده شهید نوجوان دانش‌آموز می‌باشد، هم‌زمان با آخرین روز از هفتۀ دفاع مقدس با حضور محمدحسین صلواتیان، مدیرمسئول کیهان بچه‌ها و مؤلف اثر، و جمعی از دانش‌آموزان دبستان امام رضا(ع) واحد دو در مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به نشر( انتشارات آستان قدس رضوی)، نویسندۀ مجموعۀ ده جلدی «لاله‌های نوجوان» در این مراسم با بیان اینکه در واقع باید شهیدان دانش‌آموز را قهرمان‌های اصلی دوران هشت سال دفاع مقدس بدانیم، عنوان کرد: دو جنگ جهانی در تاریخ رخ داده که به اعتقاد بسیاری از تاریخ نگاران، این دو جنگ؛ جهانی نبوده و تنها میان چند کشور اروپایی اتفاق افتاده است.

وی افزود: در حقیقت باید جنگ جهانی بزرگی که در جهان رخ داده را جنگ تحمیلی عراق علیه ایران دانست که کشورمان را با نیروی عظیم حدود 60 کشور روبه‌رو کرد. اسرایی که توسط رزمندگان ایرانی دستگیر شده بودند، گواه بر این امر است.

صلواتیان اظهارکرد: خیلی از کشورها به صورت مستقیم و بسیاری نیز به صورت غیرمستقیم علیه ایران جنگیدند و علاوه‌ بر نیروی انسانی، از کمک‌رسانی‌های تجهیزاتی به عراق برای جنگ با ایران دریغ نکردند و همه تلاش خود را داشتند تا جمهوری اسلامی را براندازند، اما به لطف خدا و با همت رزمندگان ایرانی که بسیاری از آن‌ها را دانش‌آموزان تشکیل دادند، این حکومت پابرجا ماند.

وی در ادامه بیان کرد: اگرچه نیروهای بعثی کشور ما را در محاصره خود قرار داده بودند و پیشرفته‌ترین وسایل جنگی را در اختیار داشتند، اما شناختی از ملت ایران نداشتند و نیروی اعتقاد ایرانیان را در نظر نگرفته بودند.

36 هزار دانش‌آموز در دوران جنگ

صلواتیان با اشاره به آمار دانش آموزان شهید، یادآور شد: 36 هزار دانش‌آموز در دوران جنگ و در جبهه‌های نبرد علیه باطل به شهادت رسیدند و همه این شهدا دست‌پروردگان امام خمینی(ره) بودند.

وی با بیان خاطره‌ای از گردان حضرت علی‌اکبر(ع) و رشادت‌های هم‌رزمان خود، اضافه کرد: هر وقت جبهه نیاز به نیرو داشت، امام خمینی(ره) با اعلام بیانیه‌ای از اقشار گوناگون دعوت به عمل می‌آوردند و در این میان دو گروه کشاورزان و دانش‌آموزان در جبهه حضور حداکثری داشتند.

صلواتیان در خصوص مجموعه ده جلدی «لاله‌های نوجوان» بیان کرد: برای آشناسازی نوجوانان با این شهیدان نوجوان، مجموعه ده جلدی «لاله‌های نوجوان» را به همت به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) هم‌زمان با هفته دفاع مقدس به چاپ و انتشار رساندیم.

وی با بیان اینکه هر جلد از این مجموعه به زندگی یکی از شهیدان نوجوان دانش آموز می‌پردازد، اظهار کرد: هر کدام از این زندگینامه‌ها در 12 صفحه با قطع خشتی و در شمارگان هزار نسخه به چاپ رسیده و «من لبخند شهادت مصطفی هستم»، «من کوله‌پشتی نورالله هستم»، «من لبیک رضا هستم»، «من بازوبند سعید هستم»، «من کلاه کاسکت مجید هستم»، «من برگه عبور مرحمت هستم»، «من نامه مهدی هستم»، «من مشق شب محمود هستم»، «من خواب شیرین علی‌رضا هستم» و «من روز تولد امیر هستم» عناوین کتاب‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

مجموعه ده جلدی «لاله های نوجوان» در هر جلد به زندگی یکی از شهیدانی که در نوجوانی به شهادت رسیده‌‌ می‌پردازد، این کتاب نوشتۀ محمد حسین صلواتیان است و به هنر تصویرگری شخص نویسنده، عاطفه فتوحی، اسماعیل چشرخ و نیز افسانه طاهریان مزین شده است.

لازم به ذکر است، هر کدام از این زندگینامه‌ها در 12 صفحه با قطع خشتی و در شمارگان هزار نسخه به چاپ رسیده است.

لازم به یادآوری است، علاقه‌مندان به تهیه کتاب‌های مجموعه «لاله‌های نوجوان» و هم‌چنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کرده یا از طریق شماره تلگرام 09027652008و  سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

نظر بدهید