بسته کتاب «شهید مطهری» ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396

بسته کتاب «شهید مطهری» ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب

بسته کتاب «شهید مطهری» مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، با توجه به سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری٬ مرکز اسناد انقلاب اسلامی بسته کتاب «شهید مطهری» ویژه سی‌امین نمایشگاه کتاب را معرفی کرد.
در این بسته٬ کتاب‌هایی با عنوان «استاد شهید به روایت اسناد»، «رفتار سیاسی شهید مطهری و انقلاب اسلامی»، «شهید مطهری در حدیث دیگران» و «سیری در اندیشه‌های شهید مطهری» به مخاطبان عرضه می‌شود.

  1. استاد شهید به روایت اسناد


استاد مرتضی مطهری نه تنها در جنبه‌های فکری و فرهنگی بلکه در بعد مبارزاتی و سیاسی نیز چهره‌ای برجسته و تأثیرگذار بود و همواره مورد توجه و تحت‌نظر دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم پهلوی قرار داشت و چندین بار نیز دستگیر و زندانی شد. کتاب حاضر مجموعه اسنادی از آن متفکر شهید است، که در روشنگری انقلابی نسل جوان و هدایت جامعه آن روز نقش تعیین کننده و تأثیرگذار داشتند و حاکی از مقاومت و پایمردی وی در مراحل مختلف مبارزه است. این کتاب در 3000 نسخه با قیمت 1000 تومان توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

  1. رفتار سیاسی شهید مطهری و انقلاب اسلامی


استاد مطهری از چهره‌های آشنا و مشهور انقلاب است. آنچه در برخورد با نام استاد عمدتا به اذهان متبادر می‌شود این است که وی از نظریه‌پردازان برجسته نظام و انقلاب بوده و فعالیتهایش جنبه فکری - فرهنگی داشته است. اما با توجه به حضور فعال وی در متن انقلاب و روابط نزدیکش با رهبری نهضت و انقلاب در طول سالیان دراز ، جایگاه سیاسی شهید مطهری نیز همانند جایگاه فرهنگی‌اش برجسته به نظر می‌رسد. بنابراین ضرورت پرداختن به فعالیتهای سیاسی این انقلابی شهیر بسیار احساس می‌شود. این کتاب می‌کوشد تا این جنبه مغفول مانده از زندگانی و فعالیت‌های سیاسی استاد شهید را بررسی کند. این کتاب در 1500 نسخه با قیمت 2000 تومان توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

  1. شهید مطهری در حدیث دیگران


این اثر تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات استاد شهید مرتضی مطهری است که از بدو تولد و تحصیلات حوزوی و علمی و سیر و سلوک سیاسی وی می‌پردازد. بخش اصلی کتاب درباره مبارزات شهید مطهری با رژیم پهلوی و نقش او در پیروزی انقلاب اسلامی تا شهادت وی را مورد بررسی و واکاوی قرار می‌دهد. این کتاب در 2000 نسخه با قیمت 6400 تومان توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

  1. سیری در اندیشه‌های شهید مطهری


علامه شهید مرتضی مطهری یکی از اندیشمندان انقلاب اسلامی ایران بود که وظیفه ترویج اندیشه‌های ناب دینی را در میان انقلابیون و زمینه‌سازی برای پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده داشت و نوشتار حاضر تلاشی برای آشنایی نسل جوان با اندیشه‌ها و آثار علامه شهید مرتضی مطهری است و نسل کنجکاو و حقیقت جو را به درک بنیادین انقلاب اسلامی رهنمون می‌سازد .این اثر به قلمی روان و ساده کلیاتی از اندیشه‌های شهید مطهری را برای مخاطب نسل جوان بازسازی کرده است. این کتاب در 4000 نسخه با قیمت 1200 تومان توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.
علاقمندان می‌توانند برای تهیه بسته کتاب "شهید مطهری " به غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌ 22211174 تماس بگیرند یا به پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی با آدرس www.irdc.ir مراجعه کنند.
 
نظر بدهید