رونمایی از کتاب «راه و رسم دانشجویی» با حضور سردار نقدی
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396

در سالن یاس برگزارشد؛

رونمایی از کتاب «راه و رسم دانشجویی» با حضور سردار نقدی

مراسم رونمایی و نقد کتاب «راه و رسم دانشجویی» از انتشارات شهید کاظمی، ناشر برگزیدۀ سال 95، با حضور سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران و محمدرضا نجفی، نویسندۀ کتاب، در سالن یاس سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، سردار نقدی در مراسم رونمایی از کتاب «راه و رسم دانشجویی» که در سالن یاس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، گفت: مسئلۀ سبک زندگی اسلامی که در این کتاب بیان شده است، یکی از محور‌های اصلی تهاجم فرهنگی غرب به فرهنگ کشور ماست که ما باید با توصیۀ خواندن این کتاب به جوان‌ها و همچنین تولید آثار بیشتر در این زمینه در مقابل این تهاجم فرهنگی ایستادگی کنیم.
وی ادامه داد: سبک زندگی غربی با شکست مواجه شده است و رشد جمعیتی منفی آنان ثابت‌کنندۀ این موضوع است. دولت‌های اروپایی مزایا و حتی پاداش‌هایی برای خانواده‌هایی که فرزند به دنیا آورند در نظر گرفته است؛ اما باز هم زوج‌ها زیر بار مسئولیت فرزندآوری نمی‌روند.
سردار نقدی با اشاره به رشد جمعتی امریکا گفت: رشد جمعیتی این قاره مثبت است به دلیل وجود نژادهای مختلف که این نژادها دارای سبک زندگی‌های متفاوت و نگاه مثبت به فرزندآوری هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به کتاب «راه و رسم دانشجویی» گفت: باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری که تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی دارند، این کتاب با وجود نکات مثبت و منفی می‌تواند به ترویج این سبک زندگی پسندیده و مقدس کمک بسیار کند.
محمدرضا نجفی، نویسندۀ کتاب، دربارۀ انگیزۀ نوشتن این کتاب گفت: هنگامی که دانشجوی دورۀ کارشناسی ارشد بودم، با شنیدن اینکه سبک زندگی اسلامی به دغدغۀ رهبر معظم انقلاب اسلامی تبدیل شده است، احساس تکلیف کردم و بعد از مشورت با همسرم، شروع به جمع‌آوری نکاتی در این باره کردیم که به یاری خدا بعد از چهارده ماه کتاب تکمیل شد.
از ویژگی‌های برجستۀ این کتاب که به قلم محمدرضا نجفی و زهرا صادقی‌نیا، زوج دانشجو، نوشته شده است، داشتن زبانی ساده، جذاب و داستان‌محور بودن آن است. این داستان‌ها اشاره به زندگی خصوصی دانشجویان دارد و شخصیت‌های مختلف دانشجویان را شامل می‌شود.
سردار نقدی در پایان با توصیۀ این کتاب به جوانان، مخصوصاً دانشجویان سال اولی، رمز موفقیت این کتاب را یاری گرفتن نویسنده از خداوند رحمان در همۀ مراحل دانست.
شایان ذکر است کتاب «راه و رسم دانشجویی» از انتشارات شهید کاظمی، ناشر برگزیدۀ سال 95، به‌واسطۀ بیان آزاداندیشانه و برگرفته از عقلانیت در اولین جشنوارۀ ملی کرسی‌های آزاداندیشی از آن تقدیر شده و با توجه به استقبال مخاطبان در مدت شش ماه، به چاپ سوم رسیده است.
 
 
نظر بدهید