سالن یاس جایی برای بهتر خواندن و بهتر دیدن است
پنجشنبه 21 ارديبهشت 1396

سیدعباس صالحی در بازدید از سالن یاس مطرح کرد؛

سالن یاس جایی برای بهتر خواندن و بهتر دیدن است

رئیس نمایشگاه کتاب: وجود سالن یاس به مردم کمک می‌کند که اگر در یک حوزه‌ای کار می‌کنند با مراجعه به سالن یاس بتوانند با سرعت کتاب‌هایی که برای آنها مفید است، دسته بندی و جمع‌بندی کنند و بعد به قسمت‌های فروش و ناشرین مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، سیدعباس صاحی، معاون وزیر ارشاد و رئیس سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران صبح دیروز از سالن یاس دیدن کرد. سیدعباس صالحی دربارۀ مشکلات نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب تهران یک فرصت خوبی است برای افرادی که به کتاب علاقه دارند؛ اما کسی که به دنبال کتاب خوب است فضای نمایشگاهی نمایشگاه کتاب مانع از این می‌شود که بتواند به‌سرعت کتاب‌های مورد نیاز خودش را پیدا و تهیه کند. این یکی از مشکلات ما است.
آن چیزی که می‌تواند به وجه فروشگاهی نمایشگاه کتاب تهران­ کمک کند این است که نشر ایران در یک قالب طبقه‌بندی شده‌تر بتواند خودش را نشان بدهد تا کسانی که علاقه به موضوعات خاصی دارند، به‌سرعت بتوانند کتاب‌های تازه را در آنجا پیدا کنند و از آن طریق به علاقۀ خودشان راه پیدا کنند.
صالحی گفت: سالن یاس تازه‌های نشر را از لحاظ موضوعی طبقه‌بندی می‌کند و در هر موضوع باز طبقه‌بندی‌های ریزتری دارد. افرادی که به نمایشگاه کتاب تهران در سال 96 می‌آیند، به‌راحتی می‌توانند تازه‌های نشر 95 تا 96 تا زمان ایام نمایشگاه کتاب تهران را در این طبقه‌بندی موضوعیِ کلی و بعد هم موضوع‌بندی‌های ریزتر و ریزتر پیدا کنند.
رئیس نمایشگاه کتاب سی‌ام ادامه داد: وجود سالن یاس به مردم کمک می‌کند که اگر در یک حوزه‌ای کار می‌کنند با مراجعه به سالن یاس بتوانند با سرعت کتاب‌هایی که برای آنها مفید است، دسته بندی و جمع‌بندی کنند و بعد به قسمت‌های فروش و ناشرین مراجعه کنند.
سیدعباس صالحی یکی از ویژگی‌های خوب سالن یاس را امکان مطالعۀ کتاب‌ها و در دسترس بودن آن‌ها دانست و گفت: از آنجایی که در سالن یاس مخاطبان فرصت مطالعه دارند، قدرت انتخاب آن‌ها بالا می‌رود؛ یعنی فرد می‌تواند با مراجعه به این سالن، اگر مثلاً در حوزۀ تاریخ علاقمند است یا در حوزۀ ادبیات، به غرفۀ مورد علاقه‌اش برود و کتاب‌هایی را که در این حوزه منتشر شده است، تورق کند و در بین آن کتاب‌ها باز کتابی که بیشتر با سلیقه و علاقۀ یا نیاز او همراه است انتخاب کند؛ اما وقتی بازدیدکننده در فضای فروشگاهی حرکت می‌کند با توجه با پراکندگی ناشران گاهی فرصت‌هایش برای این کار کافی نیست.
وی ادامه داد: علاوه بر خدمات جانبی سالن یاس مانند مشاورۀ رایگان برای انتخاب کتاب‌های بهتر و خوب، نشست‌هایی که در حوزۀ کتاب‌های تازه در سالن یاس برگزار می‌شود، اینفوگرافی‌ها و مشاوره‌های مکتوب خدمات جانبی خوبی هستند که در کنار فلسفۀ وجودی سالن یاس می‌توانند به کمک علاقمندان حوزۀ مطالعه کتاب و فرهنگ بیاید.
نظر بدهید