کار تشکیلات انقلابی این است که من را به ما تبدیل کند
شنبه 23 ارديبهشت 1396

در سالن یاس مطرح شد

کار تشکیلات انقلابی این است که من را به ما تبدیل کند

ارباب سلیمانی: آنچه تلاش شده در این کتاب عرضه شود، دستمایه‌ای است از آیات و روایات و بخش‌هایی از بیانات امام و رهبر و استفاده از تجارب کسانی که در شکل‌گیری تشکیلات انقلابی نقش داشته‌اند. در فرهنگ اسلامی بر موضوع جمع‌گرایی خیلی تأکید شده. کار تشکیلات انقلابی این است که من را به ما تبدیل کند.

 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، ارباب سلیمانی، رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، در نشست رونمایی از کتاب «تشکیلات انقلابی» گفت: آنچه تلاش شده در این کتاب عرضه شود، دستمایه‌ای است از آیات و روایات و بخش‌هایی از بیانات امام و رهبر و استفاده از تجارب کسانی که در شکل‌گیری تشکیلات انقلابی نقش داشته‌اند. در فرهنگ اسلامی بر موضوع جمع‌گرایی خیلی تأکید شده. کار تشکیلات انقلابی این است که من را به ما تبدیل کند.
وجود تشکیلات ایجاد شبکۀ مطمئنی است که چهره‌های فعال و انقلابی می‌توانند در آن به تناسب توانایی‌هایشان خود را نشان دهد. تشکیلات، نیروها را کنار هم جمع کرده و استعدادیابی‌شان می‌کند تا به سمت کمال هدایت شوند. محور این تشکیلات کسی است که از نگاه قرآن و روایات می‌تواند نقش محوری داشته باشد. در زمان غیبت این مأموریت به فقهای جامع‌الشرایط سپرده شده که ولی فقیه نمایندۀ همۀ آنهاست. پایگاه این تشکیلات خانۀ خدا و مسجد است. در حقیقت تشکیلات انقلابی تشکیلات صالحان و وارستگان است. اگر می‌خواهیم در جهان پرغوغا اثربخش باشیم، باید با تشکیلات انقلابی حرکت کنیم.
آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در تشکیلات باید مشخص شود می‌خواهیم رئیس شویم یا خادم. در اسلام رئیس نداریم. رئیس باید بداند که از دیگران بالاتر نیست و دیگران را از خود بالاتر بداند. باید بداند همه چیز از خداست. همه باید خادم باشیم تا تشکیلات نپاشد. اگر تشکیلات خدایی باشد، همه به فکر جانشین‌اند. آنچه ما در حکومت اسلامی اشتباه کردیم، این است که خودمان را در ساختارها و تشکیلاتی انداختیم که ماهیتش از لحاظ قدرت با دیدگاه اسلام فرق می‌کرد. قدرت را شخصی و اعطایی از مردم تلقی کردیم؛ درصورتی‌که قدرت باید واقعی و اصیل باشد و همه باید منت بکشند که کسی رئیس شود. نه اینکه کسی منت دیگران را بکشد که دیگران به او رأی دهند.
 
نظر بدهید