سفرنامه‌های مجتبی رحماندوست در «بازگشت از آسمان»
سه شنبه 09 خرداد 1396

سفرنامه‌های مجتبی رحماندوست در «بازگشت از آسمان»

«بازگشت از آسمان» سفرنامه‌های مجتبی رحماندوست به چند کشور مختلف از جمله سفر به آلمان است که به تازگی توسط سوره مهر منتشر شده‌ است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، رحماندوست در گفت‌وگو با پایگاه خبری سوره مهر درباره این کتاب گفت: این اثر یادداشت‌هایم از سفرهای است که به کشورهای مختلف داشته‌ام. در یکی از فصلها ماجرای بستری شدنم در یکی از بیمارستان‌های آلمان پرداخته‌ام.
وی ادامه داد: من در سال 60 در جبهه مجروح شدم، به دلیل نبود امکانات پزشکی به آلمان سفر کردم. در حین عمل تا پای شهادت رفتم. هرچند شهادت نصیبم نشد.نام کتاب از فصل سفر به آلمان گرفته شده است.
این نویسنده افزود: اگرچه خاطرات سفرهای اشخاص در سایت‌ها به صورت آنلاین در دسترس است ولی هنوز مخاطبان به کتاب‌های سفرنامه علاقه‌مند هستند برای همین است که سفرنامه‌ها تجدید چاپ می‌شوند.
در قسمتی کتاب اینگونه آمده است:
یکشنبه، 1 آبان ماه 1362، زیگِن (آلمان غربی)
از چهارشنبه، 27/7/62 که از ایران درآمده و عصرش وارد این بیمارستان شده‌ام، هنوز بدون هیچ معالجۀ مهمی در این گوشه اروپا خوابیده‌ام. به جز امروز که تعطیلی بود، هر روز پانسمان‌های دست و پا را عوض کرده‌اند. تا بخواهی از من عکس گرفته‌اند از دست و پا و سایر نقاط بدن، برای آزمایش خون گرفته‌اند. در سه روز اخیر هم برای آزمایش قند خون روزی سه بار با تیغ زدن به نوک انگشت از من خون گرفته‌اند...
همچنین رحماندوست در مقدمه کتاب اینگونه نوشته است: در سفرهایم به بعضی از کشورها، مشاهداتی داشته‌ام که به نظرم نقل آن‌ها برای کسانی که همسفر من نبوده‌اند خالی از لطف نیست. از میان ده‌ها سفرنامه دست‌نویس خودم، چند سفرنامه را به شما تقدیم می‌کنم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.
 
نظر بدهید