غزلیاتی در «جایگاه شهود» گشوده می‌شود
سه شنبه 09 خرداد 1396

غزلیاتی در «جایگاه شهود» گشوده می‌شود

«جایگاه شهود» شامل 69 غزل، سروده محمدعلی مقیمی به‌تازگی توسط سوره مهر به چاپ رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، مقیمی درباره این دفتر شعری گفت: من از اوایل دهه 80 شروع به سرودن غزل کردم ولی کتابی از من منتشر نشده و «جایگاه شهود» به یک معنا اولین دفتر شعری من محسوب می شود که سوره مهر آن را منتشر کرده است.
این نویسنده درباره تاثیرپذیری در سرودن غزل گفت: واقعا شاعری که می خواهد در زمینه غزل فعالیت کند باید مطالعات زیادی روی اشعار شاعران گذشته داشته باشد. بشخصه خودم مطالعات زیادی درباره آثار شاعران بزرگی مانند حافظ، سعدی... داشته‌ام، ولی بیشترین تاثیر من برگرفته از اشعار فاضل نظری است.
وی درباره در نظر گرفتن خواست مخاطب در سرودن شعر گفت: خواست مخاطب با ارزش است، ولی شاعر باید با توجه و پایبندی به سنت‌های ادبی و حفظ اصالت ادبی، نظرات و اعتقادات خود را بسراید.
مقیمی ادامه داد: برخلاف نظر خیلی‌ها که وضعیت فعلی شعر را نا امید کننده می‌بینند من نظرم این است که ما وضعیت روشنی در زمینه شعر شاعران جوان داریم که این مسئله را می‌توان با جست‌وجو در اینترنت دریافت. الان استعدادهای شعری زیادی مشغول فعالیت هستند و حتی در دبیرستان‌ها برخلاف قدیم که افراد چهل ساله در نوشتن قوائد و اصول شعر نویسی مشکل داشتند الآن جوانان در این زمینه پیشرفت قابل توجه‌ای کرده‌اند.
 
نظر بدهید