نگاهی به تفاوت‌های اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی
چهارشنبه 10 خرداد 1396

نگاهی به تفاوت‌های اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی

«جدال دو اسلام: تقابل اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی»؛ گزیده جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی(ره) به قلم روح‌الله نامداری از سوی نشر معارف منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب «جدال دو اسلام» در دو بخش تدوین شده است. بخش اول این کتاب به مقالات و گفتگوهایی از وحید جلیلی (مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی) و محسن صفایی فرد (فعال فرهنگی) در تبیین اندیشه‌های امام خمینی و تشریح اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی اختصاص دارد. در بخش دوم هم با عنوان «مصحف انقلاب»، گزیده جلد 21 صحیفه امام خمینی می‌آید.
جلد 21 صحیفه امام، حاوی مطالب مهم در آخرین سالهای حیات امام(ره) است که به جهت تاریخی، فقهی، سیاسی و حوادث و اتفاقات دو سال آخر بسیار مورد توجه است و از آنجایی که این جلد به صورت تک نسخه ای توزیع نمی شود و مخاطبان باید دوره 22 جلدی صحیفه امام را خریداری کند، لذا به همت زنده یاد روح الله نامداری خلاصه و از سوی دفتر نشر معارف به مخاطبان عرضه شده است.
انتشار این کتاب از این جهت مهم است با تلاش‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی اسلام آمریکایی (در قالبهایی چون اسلام رحمانی، اسلام رفاه طلبی، اسلام سرمایه‌داری، تشیع لندنی، اسلام مقدس مآبی، اسلام عافیت طلبی و...) ما یاد این جمله شهید آوینی بیندازد که: «خلاف آنچه بسیاری می‌پندارند، آخرین مقاتله ما ـ به مثابه سپاه عدالت ـ نه با دموکراسی غرب که با اسلام آمریکایی است، که اسلام آمریکایی از خود آمریکا دیر پاتر است.»
دفتر نشر معارف تاکنون درباره اندیشه و خاطرات امام خمینی کتاب‌های «خط امام: مروری اجمالی بر اندیشه امام خمینی» (حاوی پیام رهبر معظم انقلاب و پیام‌های مهم امام خمینی، کتاب ولایت فقیه و وصیت نامه امام)، «پژواک ولایت: امام خمینی در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی»، «امام خمینی؛ مردی در انتهای افق» (نوشته یعقوب توکلی)، «سیره آفتاب؛ خاطرات و زندگی امام خمینی» (نوشته حسن قدوسی‌زاده)، مجموعه سه جلدی «در محضر روح‌الله» (تدوین و گردآوری حسن قدوسی‌زاده)، «سیمای آفتاب؛ خاطرات ناب از زندگانی الهی سیاسی امام خمینی» (تهیه و تدوین: علی احمدپور ترکمانی)، «قیام اشک؛ رهنمودهای امام خمینی به هیئت‌‌های مذهبی» و «گزیده جهاد اکبر» و... را منتشر کرده است که بعضی از عناوین آن بیش از 15 بار تجدیدچاپ و تیراژی بالای 50 هزار نسخه داشته‌اند.
نظر بدهید