خیز بلند «روایت فتح» برای انتشار زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم
سه شنبه 16 خرداد 1396

خیز بلند «روایت فتح» برای انتشار زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، حسن علایی، مدیر انتشارات «روایت فتح» با اشاره به دشواری جمع‌آوری خاطرات و ثبت زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم از تکمیل مجموعه شهدای مدافع حرم در آینده نزدیک خبر داد.
حسن علایی، مدیر انتشارات «روایت فتح» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره رویکرد جدید این نشر اظهار کرد: با توجه به موضوع حساس مدافعان حرم و تاکید مقام معظم رهبری برای حفظ ارزش‌های این جریان انتشارات روایت فتح خیزبلندی برای ثبت و انتشار  زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم برداشته است.
وی با اشاره به تاثیر جریان مدافعان حرم در تثبیت امنیت پایدار ایران در منطقه افزود: به اذعان دوست و دشمن ایران امنیت پایدار امروز کشور مرهون رشادت‌‌های مدافعان حرم است.
علایی درباره انتشار مجموعه شهدای مدافع حرم از سوی انتشارات «روایت فتح» ادامه داد: تدوین و انتشار مجموعه 12 جلدی «شهدای مدافعان حرم» از سال 1395 آغاز و هفت عنوان کتاب نیز از این مجموعه منتشر شده است. مابقی کتاب‌های این مجموعه نیز در آستانه انتشار است.
مدیر انتشارات «روایت فتح» گفت: کتاب‌های «به رنگ  آسمان» و «اسم تو مصطفی است» با موضوع مدافعان حرم در دست انتشار است. کتاب‌هایی که در مجموعه شهدای مدافع حرم قرار ندارد و به‌طور مستقل به زودی منتشر می‌شوند.
علایی درباره جمع‌آوری زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم اظهار کرد: جمع‌آوری و گفت‌‌و‌گو با خانواده شهدای مدافع حرم و به‌عبارت دیگر متقاعد کردن آن‌ها برای صحبت با نویسنده‌ها فرآیند بسیار دشواری است؛ با این وجود خانواده‌های شهدا علی‌رغم تحمل فشار‌های روحی شدید با مسئولیت‌پذیری و تعصب پای میز مصاحبه نشستند.
وی افزود: از مجموعه شهدای مدافع حرم زندگی‌نامه شهید حامد جوانی جوان‌ترین شهید مدافع حرم در سوریه، «عمار حلب»، «قرار بی‌قرار»، «جانا» منتشر شده و کتاب‌های «چشمان یعقوب»، «سرو‌ها ایستاده می‌میرند»، «بادیگارد» و «مثل نسیم» نیز در دست انتشار است. آئین رونمایی از مجموعه «شهدای مدافع حرم» بعد از تکمیل و به احتمال زیاد بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
 
نظر بدهید