اجرای «نذر کتاب» در تکایا و هیئات مذهبی
سه شنبه 13 مهر 1395

هم‌زمان با ماه محرم انجام می‌شود

اجرای «نذر کتاب» در تکایا و هیئات مذهبی

مدیر انتشارات هزارۀ ققنوس از اجرای سیزدهمین دورۀ طرح نذر کتاب با مشارکت ۱۵۰ ناشر خبر داد. تاکنون ۶۰ هزار جلد کتاب در دوره‌های نذر کتاب توزیع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، رضا حاجی‌آبادی، مدیر انتشارات هزارۀ ققنوس، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آغاز سیزدهمین دورۀ طرح نذر کتاب هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم،‌ گفت: در این دوره، 25 ناشر تعداد 150 عنوان اثر مرتبط با عاشورا و امام حسین(ع) را نذر کرده‌اند. تمامی آثار در چند سال اخیر نوشته و منتشر شده است؛ البته تعدادی از کتاب‌ها نیز که از محتوای خوبی برخوردار بودند؛ اما به دلایلی به آن‌ها کم‌مهری شده نیز در این طرح شرکت داده شده است.

وی ادامه داد: در سیزدهمین دوره تلاش کردیم تا رویکرد جدیدی به کار گیریم. با توجه به اینکه امسال آغاز محرم هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید شده است، این امکان را فراهم کردیم تا به هر مدرسه‌ای که علاقه‌مند است، کتاب ارسال کنیم. مدیران و مسئولان مدارس در سراسر کشور می‌توانند با ارسال نامه‌ای به دفتر نذر کتاب درخواست خود را اعلام کنند. شرط ارسال آثار به کتابخانه‌های مدارس نیز مطالعۀ آثار توسط پنج نفر است.

حاجی‌آبادی همچنین از توزیع کتاب از سوی تکایا در ایام عزاداری ماه محرم خبر داد و گفت: احتمالاً در این دوره با هماهنگی تکایا و هیئات نیز تعدادی از عناوین منتشر شده با موضوع شعر عاشورایی نیز توزیع شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

مدیر انتشارات هزارۀ ققنوس از مشارکت دو هزار خیر در دوره‌های اخیر نذر کتاب خبر داد و افزود: طی 12 مرحله گذشته تعداد 60 هزار جلد کتاب قریب به 700 میلیون تومان به شکل نذری در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. هریک از این عناوین را باید پنج نفر مطالعه کنند. با محاسبه‌ای که انجام شده، با برگزاری این طرح از قطع شدن یک میلیون و 500 اصله درخت جلوگیری شد.

علاقه‌مندان جهت شرکت در طرح نذر کتاب می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند.

نظر بدهید